سائو پائولو کجاست؟

به گزارش تور تایلند ارزان، معرفی

سائو پائولو مرکز ایالتی به همین نام در کشور برزیل و بزرگ ترین شهر این کشور و آمریکای جنوبی محسوب می گردد. این شهر با وجود آسمان خراش های فراوان ظاهری مدرن به خود گرفته است، اما در عین حال می توان رنگ و بوی سنتی را هم در آن مشاهده کرد. سائو پائولو در 25 ژانویه سال 1554 به وسیله دو مبلغ فرقه مذهبی یسوعی تاسیس شد. البته سائو پائولو در سال 1711 به طور رسمی عنوان شهر به خود گرفت. به علت رواج یافتن صادرات قهوه، این شهر در قرن نوزدهم راستا رشد و شکوفایی را به سرعت طی کرد، به طوری که امروزه یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین کلان شهرهای دنیا به شمار می رود. بر پایه سرشماری سال 2014، جمعیت شهری سائو پائولو بالغ بر 11,967,825 نفر بوده است، با این وجود جمعیت کل منطقه به عددی بالغ بر 21,090,791 نفر می رسد. زبان اغلب مردم این شهر پرتغالی است. سائو پائولو شهری است که هر دو نوع آب و هوای گرراستای و معتدل را با هم دارد. این شهر در هر زمان از سال برای سفر مقصدی عالی به شمار می رود و نیازی به نگرانی در خصوص تغییرات ناگهانی فصلی نیست. تابستان ها، از ماه دسامبر تا مارس زمانی عالی برای مسافرت به این شهر است که با وجود روزهای آفتابی، این مدت را برای گشت و گذار در سواحل زیبای این شهر مناسب می نماید. زمستان های این شهر کمی سردتر است و برای کسانی مناسب است که دوست دارند ژاکت گرم بپوشند. از جمله برترین جاذبه های دیدنی سائو پائولو می توان به پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera)، ایستگاه راه آهن Luz، میدان Luz، خیابان پائولیسیتا، Batman Alley، سالن کنسرت Julio Prestes، موسسه ی Tomie Ohtake، موزه ی هنر سائو پائولو (MASP)، ساختمان Banespa و تپه ی پیکو دو جاراگویا (Pico Do Jaragua) اشاره نمود. با این وجود، اگر به نبال شب نشینی های طولانی در برزیل هستید، سائو پائولو مکانی عالی برای این کار محسوب می گردد.

سائو پائولو کجاست؟

آدرس

جنوب شرقی برزیل، جنوب شرقی استان سائو پائولو، حدود نیمه راه بین کوریتیبا و ریودوژانیرو

دسترسی

برترین و سریع ترین راه برای سفر از شهر ریو به سائو پائولو استفاده از هواپیما است، با این وجود اگر وقت کافی داشته باشید، اتوبوس هم گزینه خوب و ارزان ای محسوب می گردد. این راستا با هواپیما حدود 45 دقیقه و با اتوبوس حدود 7 ساعت به طول خواهد انجامید . اگر هم ماشین شخصی خودتان را داشته باشید، در حدود طی 5 ساعت راستا زمینی به این شهر خواهید رسید. شرکت های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها بلیت اتوبوس تهیه کنید. برای تهیه بلیت آنلاین به این صفحهمراجعه کنید. هزینه بلیت سفر از ریو به سائوپائولو حدود 32 دلار می گردد . اتوبوس ها حرکت خود را از ترمینال Rodoviário Novo Rio آغاز می نمایند. در طول این راستا چندین توقف خواهید داشت و منظره ها بسیار زیبایی را از نظر خواهید گذراند .

سیستم حمل و نقل عمومی سائو پائولو به طور معمول شامل، اتوبوس، مترو و قطار می گردد. اتوبوس های این شهر به طور مکرر توقف دارند و کل شهر را پوشش می دهند. اگر زبان پرتغالی ندانید احتمالا در پیدا کردن نقاط توقف کمی مشکل پیدا خواهید کرد. متروی سائو پائولو 5 خط رنگی دارد که به سادگی به وسیله مردم محلی شناخته می شوند. چهار خطوط اول این سیستم بیشترین استفاده را برای گردشگران دارد. کیوسک های مخصوص در همه ایستگاه های مترو و قطار اقدام به فروش بلیط می نمایند. نکته جالب اینکه افراد مسن بالای 65 سال، بدون پرداخت هزینه ای و تنها با نشان دادن کارت شناسایی می توانند از متروی این شهر استفاده نمایند. هزینه های معمول حمل و نقل در سائوپائولو به توضیح زیر است :

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

120 تا 180 رئال

مترو

3.50 رئال

اتوبوس در سطح شهر

3 رئال

هر 3 کیلومتر جابجایی به وسیله تاکسی در سطح شهر

12 تا 18 رئال

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2084

به "سائو پائولو کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سائو پائولو کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید