ساماندهی قطعی انبارهای ضایعات در سطح شهر مشهد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: به جهت کاهش آسیب های اجتماعی، بهداشتی و امنیتی در شهر، ساماندهی انبارهای ضایعات در دستور کار جدی اتاق اصناف و اتحادیه های مرتبط نهاده شد.

ساماندهی قطعی انبارهای ضایعات در سطح شهر مشهد

محمود بنانژاد با اشاره به اهمیت موضوع ضایعات درصنوف گفت: کمتر از یک سال پیش با سه اتحادیه مرتبط با موضوع ضایعات شامل اتحادیه آهن و پروفیل، فراوری پلاستیک و صنعت چاپ جلسات متعددی برگزارشد که این فرایند منجر به صدور کد آیسیک مرتبط در رسته ضایعات شد.

وی در ادامه اضافه نمود: در گام بعدی الحاقیه ای با اعمال نظرات دستگاه های متولی نظیر اداره بهداشت،محیط زیست و شهرداری در جلسات تخصصی و کارشناسی به آیین نامه داخلی اتحادیه ها اضافه کرده شد که در حال اجرا سیر مراحل قانونی خود برای اجرا است.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطر نشان کرد: بازرسی و پایش انبارهای ضایعات همزمان به وسیله بازرسان اتاق و اتحادیه های مرتبط به صورت همه روزه و فشرده به جریان افتاد به طوری که در این مدت کوتاه بالغ بر 300 انبار از 900 انباری که شهرداری طی فهرستی در اختیار اتاق قرار داده بود، بازرسی شد.

بنانژاد اعلام کرد: از 300 انبار بازرسی شده، تعداد 171 مورد منجر به صدور اخطار، 74 مورد عدم شناسایی، 41 مورد جمع آوری، پلمب و تغییر رسته و 33 مورد پروانه دار بودند.

وی ادامه داد: در مجموع از ابتداء صدور کد آیسیک برای این رسته، 886 مورد بازرسی، 503 مورد صدور اخطار، 429 مورد صدور پروانه و 86 مورد هم برای تشکیل پفراینده اقدام شده است.

رئیس اتاق مشهد با تاکید بر همکاری های بیشتر سازمان های مورد نظر در امر ضایعات با اتاق اصناف گفت: انتظار این است که دستگاه های مختلف تعامل و همکاری بیشتری با اتاق و اتحادیه ها داشته باشند تا ساماندهی انبارهای ضایعات که چندین سال است به معضل بزرگی در سطح شهر تبدیل شده است، به خاتمه مطلوبی برسد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مشهد، وی بعلاوه از متصدیان واحدهای صنفی انبارهای ضایعات خواهان شد که به دلیل حساسیت موضوع، تمام موارد بهداشتی، صنفی و... را رعایت کرده و با علم بر اینکه بازیافت در محل انبارهای ضایعات ممنوع است، صرفا انبارداری و مواردی که در آیین نامه ذکر شده است را، اجرایی کرده تا در حد امکان از برخورد قهری جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1973

به "ساماندهی قطعی انبارهای ضایعات در سطح شهر مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی قطعی انبارهای ضایعات در سطح شهر مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید