سرمایه گذاری خارجی در چین رکورد یک ساله را شکست

به گزارش تور تایلند ارزان، میزان سرمایه گذاری خارجی در چین به بالاترین سطح سال جاری رسید.

سرمایه گذاری خارجی در چین رکورد یک ساله را شکست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شین هوا، داده های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که سرمایه گذاری خارجی مستقیم در چین در دوازده ماه منتهی به نوامبر به 899.38 میلیارد یوان رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه منتهی به ماه قبل 6.3 درصد افزایش نشان می دهد. تنها در ماه نوامبر 98.7 میلیارد یوان (معادل 15 میلیارد دلار) در چین سرمایه گذاری خارجی اجرا شده که این رقم نسبت به ماه قبل 5.5 درصد بیشتر شده است.

هر چند که کووید-19 در چین تا حد زیادی مهار شده و فرایند بازگشایی کسب و کارها و بازگشت زندگی به شرایط عادی شروع شده است، اما این کشور با بیش از 4600 کشته و 100 هزار مبتلا، کماکان یکی از اصلی ترین کانون های درگیر با این بیماری در سطح دنیا محسوب می گردد.

وانگ شو ون- معاون وزیر بازرگانی چین پیشتر با اشاره به تمایل شرکت های خارجی به گسترش کسب و کار خود در چین، بر تمایل دولت متبوعش در فراهم کردن فضای بهتر برای سرمایه گذاران خارجی تاکید نموده بود.

متوسط سرمایه گذاری خارجی چین در بازه زمانی 1997 تا 2020 معادل 4.58 میلیارد دلار بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سرمایه گذاری 134.96 میلیارد دلاری سال 2018 و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به سرمایه گذاری 1.83 میلیارد دلاری سال 2000 بوده است.

در سال 2020 میلادی کمترین رقم سرمایه گذاری خارجی مربوط به ماه ژانویه با 126.8 میلیون دلار بود.

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی نموده است که رشد مالی چین در امسال تحت تاثیر شیوع کرونا، تعطیلی کسب و کارها و اخلال در تجارت خارجی به زیر دو درصد برسد که در صورت تحقق، این نرخ رشد ضعیف ترین رشد مالی ثبت شده چهار دهه اخیر دومین اقتصاد عظیم دنیا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1535

به "سرمایه گذاری خارجی در چین رکورد یک ساله را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری خارجی در چین رکورد یک ساله را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید