تور ارزان فیلیپین: سفر به فیلیپین؛ کشوری با 7100 جزیره

به گزارش تور تایلند ارزان، فیلیپین یکی از مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا است. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص سفر در کشور فیلیپین بیشتر بدانید.

تور ارزان فیلیپین: سفر به فیلیپین؛ کشوری با 7100 جزیره

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

فیلیپین کشوری که بیش از 7100 جزیره دارد و در جنوب شرق آسیا هر ساله میزبان گردشگران بی شماری از چهار گوشه دنیا است. وقتی صحبت از فیلیپین می گردد ممکن است بیشتر افراد شهر مانیل (مرکز کشور فیلیپین) با آسمان خراشهای سربه فلک کشیده و مراکز خرید و فروشگاه های مدرن و زیبایش در ذهنشان تداعی گردد ولی جالب است بدانید که سایر شهرهای فیلیپین این گونه نیستند و حتی برخی از معروفترین نقاط گردشگری فیلیپین هنوز زیر ساخت های مدرن و خوبی ندارند، با این وجود طبیعت بی نظیر این کشور گردشگران را مجذوب زیبایی های خودش می نماید. برای بسیاری از گردشگران که آگاهی کافی از شرایط این کشور ندارند و برای اولین بار به فیلیپین سفر می نمایند ممکن است شرایط حمل و نقل عمومی، جاده های باریک، فرودگاه هایی با شرایط تهویه نه چندان خوب و عدم دسترسی و یا دسترسی ضعیف به اینترنت بسیار آزار دهنده باشد. در ادامه با موارد مثبت و یا منفی که در سفر به فیلیپین روبه رو میشوید آشنا خواهید شد.

در فیلیپین بیش از 7100 جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد که بیشتر آنها واقعا ارزش تماشا و سفر کردن را دارند. طبیعت های بکر و سواحل زیبای آنها در مجاورت اقیانوس آرام از مهمترین دلایل سفر به این جزایر است. بسیاری از این جزایر فاصله زیادی با یکدیگر ندارند به همین علت سفر جزیره به جزیره ای دیگر (مسافت اغلب این سفرهای بین جزیره ای بسیار کوتاه است.) از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این کشور است. کشور فیلیپین بدون شک یکی از مقاصد مقرون به صرفه و رویایی برای گردشگران است. از غذا گرفته تا هزینه اقامت در هتل بسیار مقرون به صرفه هستند و به همین علت یک سفر مقرون به صرفه پیش روی مسافران به مقصد فیلیپین قرار گرفته است.

در فیلیپین گویش ها و لهجه های مختلف بسیاری وجود دارد ولی بیشتر مردم به زبان تاگالوگ صحبت می نمایند. البته این در حالی است که بیشتر مردم انگلیسی متوجه می شوند و می توانند به زبان انگلیسی هم صحبت نمایند و در نتیجه گشت و گذار در نقاط نه چندان ناشناخته نیز برای گردشگران راحت است.

مانیل مرکز کشور فیلیپین

غذاهای فیلیپینی از نکات مثبت سفر به فیلیپین هستند که حتما باید امتحان شوند و قطعا از طعم و مزه این غذاها لذت خواهید برد. رستوران های محلی در اقصی نقاط کشور غذاهای خاص و منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. جالب است بدانید که در فیلیپین غذاهای فصلی هم وجود دارند که همین امر سبب شده است تنوع و گوناگونی غذاهای این کشور بسیار بالا باشد. هر منطقه غذای محلی خاص خود را دارد که حتما باید امتحان کنید. البته در تمامی منطقه ها فیلیپین در کنار غذاهای محلی غذاهای بین المللی هم می توانید پیدا کنید.

سه چرخه ها یکی از محبوب ترین و اصلی ترین وسایل نقلیه در فیلیپین هستند.این سه چرخه ها که در میان مردم محلی به توک-توک شناخته می شوند قابلیت حمل 3 تا 4 نفر را دارند و در مواقع اوج ترافیک بسیار کاربردی، سریع و مورد استفاده هستند. پس در گردش های درون شهری بهتر است برای فرار از ترافیک از این سه چرخه ها بهره ببرید. بعلاوه تاکسی های آن لاین (مانند اوبر) و خطوط مترو در شهرهای بزرگ مثل مانیل و سبو می توانند گزینه های خوبی برای حمل و نقل درون شهری با قیمت های بسیار مقرون به صرفه باشند.

هتل های فیلیپین شاید قسمت ناخوشایند سفر به فیلیپین باشند. بیشتر هتل های فیلیپین امکانات بسیار معمولی و گاها ضعیفی دارند. البته با کمی تحقیق می توانید هتل های نسبتا مناسب و یا حتی خانه های مبله خوبی پیدا کنید ولی به طور کلی انتظار بالایی از هتل های فیلیپین نباید داشته باشید.

سرعت اینترنت از دیگر مواردی است که شاید در سفر به فیلیپین شما را حتی عصبانی کند. حتی در شهرهای بزرگ مثل مانیل هم سرعت اینترنت نسبتا پایین است و این شرایط در شهرهای کوچک و نقاط دور افتاده بدتر هم می گردد. پس در سفر به فیلیپین انتظار اینترنت پرسرعت را نداشته باشید. تأخیر پروازها به خصوص پروازهای داخلی یک امر رایج در فیلیپین است پس اگر پروازتان با تأخیر یک یا دو ساعته روبه رو شد خیلی تعجب نکنید.

وسایل نقلیه عمومی در خارج از شهرهای بزرگ بسیار کم است و حتی در برخی از منطقه ها وجود ندارند. این مشکل حتی در نقاط توریستی شناخته شده هم گاهی دیده می گردد. پس به خاطر داشته باشید در مدت سفر خود در فیلیپین قبل از عزیمت به هر مقصدی از شرایط وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری و ساعت حرکت آنها اطلاعات کافی بدست آورید.

ترافیک های سنگین به خصوص در شهرهای بزرگی مثل مانیل، سیبو و داوائو در بیشتر ساعات شبانه روز سبب می شوند که شما وقت خود را از دست بدهید. این شرایط در مانیل بسیار بدتر است و ممکن است در برخی از مواقع ساعت ها در ترافیک بمانید.

سواحل زیبای فیلیپین در دنیا بسیار معروفیت دارند به خصوص مرجان های منحصر به فرد این منطقه سبب شده تا غواصی از قسمت های اصلی سفر فیلیپین باشد. ایل نیدو (Elnido) در پالاوان و براکای (Boracay) به خاطر صخره های در جای شگفت انگیزشان بسیار شناخته شده هستند. البته به علت پدیده گرمایش زمین، فعالیت های مخرب بشر در طی دوره های گذشته این صخره های مرجانی با خطر نابودی روبه رو شده اند و امروزه بسیاری از منطقه ها تحت حفاظت هستند با این حال در منطقه ها گردشگری شما هنوز هم شانس تماشا مرجان ها را خواهید داشت.

منبع: کجارو / travelpulse.com
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2068

به "تور ارزان فیلیپین: سفر به فیلیپین؛ کشوری با 7100 جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فیلیپین: سفر به فیلیپین؛ کشوری با 7100 جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید