شهرک ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه گیلان در حوزه صنعت هستند

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان گفت: در استان گیلان 40 درصد بار اشتغال و فراوری بر عهده صنعت، معدن و تجارت است؛ شهرک ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه استان در حوزه صنعت هستند.

شهرک ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه گیلان در حوزه صنعت هستند

فرهاد دلق پوش امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی نقش محوری با ظرفیت ویژه و پتانسیلی که دارد می تواند به عنوان پیشران توسعه در کشور باشد.

رئیس سازمان صمت گیلان اضافه کرد: گیلان بهترین، نزدیکترین و آسان ترین راستا صادرات و ورود به بازارهای اروپایی است، لذا تحرک شهرک های صنعتی در حوزه فراوری، استقرار واحدهای توجیه پذیر و دانش بنیان و صادرات محور در استان زمینه رشد مالی را فراهم می نماید. اینکه بتوانیم صنایعی را در استان مستقر کنیم تا هزینه های تمام شده برای سرمایه گذاران و امنیت سرمایه گذاری را فراهم آورد تا بتوانند با کمترین دغدغه خاطر در دسترس باشند و به اهداف مشخص شده دست یابند.

وی گفت: در شرایطی سختی قرار داریم لذا هنر مدیریتی باید به گونه ای باشد که از ظرفیت ها خوب استفاده کنیم، در این راستا باید با یک درایت، هماهنگی و هم افزایی شرایط بحرانی را رد کنیم.

دلق پوش اعلام کرد: گیلان در بعضی از صنایع نظیر نساجی، سلولزی چوکا و اسالم زبانزد بود که به مرور با چالش هایی در این حوزه ها روبرو شد. در حال حاضر شهرک صنعتی سپیدرود که یکی از 3 شهرک صنعتی خصوصی است و همچنین شهرصنعتی رشت یکی از ظرفیت های مهم استان است. عزم و اراده ما در شرایط فعلی هماهنگی، همدلی، همگرایی و هم افزایی باید در جهت رونق صنایع موجود گام برداریم.

وی اعلام نمود: در استان گیلان 40 درصد بار اشتغال و فراوری بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است؛ شهرک ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه استان در حوزه صنعت هستند.

رئیس سازمان صمت گیلان اضافه کرد: مشکلاتی داریم که مربوط به زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی است که باید در سطح ملی و استانی دیده گردد.

دلق پوش گفت: یکی از چالش های گیلان مشکل زیست محیطی و تراکم جمعیتی است؛ صنایع مستقر در گیلان الزامات محیط زیستی را رعایت می نمایند و انتظار می رود در این راستا استفاده از فناوری های نوین را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: اتصال راه آهن تحولی است که فرصت های سرمایه گذاری را به سمت گیلان سرازیر می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1544

به "شهرک ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه گیلان در حوزه صنعت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک ها و نواحی صنعتی پیشران توسعه گیلان در حوزه صنعت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید