شکست بزرگ برای جانسون، تعلیق مجلس انگلیس لغو شد

به گزارش تور تایلند ارزان، دیوان عالی انگلیس امروز سه شنبه با بیان اینکه اقدام نخست وزیر این کشور در تعلیق چند هفته ای مجلس انگلیس، اقدامی غیرقانونی بوده، تعلیق مجلس را لغو کرد.

شکست بزرگ برای جانسون، تعلیق مجلس انگلیس لغو شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه کش و قوس ها در انگلیس درباره تصمیم جنجالی بوریس جانسون برای تعلیق چند هفته ای مجلس این کشور، دیوان عالی انگلیس علیه این اقدام نخست وزیر رای داده است.

به گزارش گاردین، رئیس دیوان عالی انگلیس (پادشاهی متحده) امروز سه شنبه رای این دیوان در رابطه با تصمیم دولت بوریس جانسون برای تعلیق مجلس این کشور را قرائت کرد و تعلیق مجلس را اقدامی غیرقانونی خواند.

اعلام رای دیوان عالی انگلیس توسط برندا هیل، شکستی بزرگ برای نخست وزیر این کشور محسوب می گردد؛ کسی که به شدت در کوشش برای پیش بردن طرح برگزیت خود است.

طبق اعلام خانم هیل، قضات دیوان عالی انگلیس به اتفاق آرا ضمن آنالیز شکایت طرح شده در رابطه با تعلیق مجلس این کشور، تصمیم دولت جانسون را غیرقانونی اعلام نموده و بر لغو تعلیق مجلس تاکید کردند.

دیوان عالی انگلیس که از اول اکتبر 2009 رسما شروع به کار نموده، عالی ترین مرجع حقوقی در انگلستان، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز محسوب می گردد.

قضات دیوان عالی انگلیس، ضمن رد دفاعیه و ادعای دولت جانسون در پرونده شکایت درباره تعلیق مجلس بیان کردند که نخست وزیر از حق قانونی برای تعلیق مجلس برخوردار نیست.

پیش تر وکلای دولت جانسون در رد شکایت مطرح شده در رابطه با تعلیق مجلس اعلام نموده بودند که این موضوع، موضوعی نیست که دادگاه ها درباره آن اظهارنظر نمایند.

بنا بر گزارش رسانه های انگلیس، با توجه به این حکم دیوان عالی، مجلس قانونا می تواند فورا کار خود را از سر بگیرد و از تعلیق در آید.

جان برکو رئیس مجلس عوام انگلیس در واکنش به رای دیوان عالی بیان کرد: من از رای دیوان عالی مبنی بر اینکه تعویق مجلس اقدامی غیرقانونی بوده، استقبال می کنم.

رسانه های انگلیسی ساعتی بعد از اعلام رای دیوان عالی این کشور خبر دادند، فردا چهارشنبه مجلس برای اولین بار بعد از تعلیق تحمیلی جانسون، از تعلیق خارج می گردد و قانونگذاران در جلسه مجلس حضور می یابند.

ششم شهریورماه بود که الیزابت دوم ملکه انگلیس درخواست جانسون برای تعلیق پنج هفته ای مجلس این کشور تا 14 اکتبر (22 مهر) را تأیید نموده بود.

این اقدام، راه را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق دو طرف درباره برگزیت باز می گذاشت چرا که در این صورت قانونگذاران انگلیسی برای تصویب هرگونه مصوبه که دولت جانسون را از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بازمی داشت، زمان کافی نداشتند.

31 اکتبر (9 آبان 1398) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید نموده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد نمود (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 478

به "شکست بزرگ برای جانسون، تعلیق مجلس انگلیس لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست بزرگ برای جانسون، تعلیق مجلس انگلیس لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید