صدای ماندگار کشتی ایران به شبکه مستند می آید

به گزارش تور تایلند ارزان، تهران (پانا) - خدا قوت پهلوان پرتره هادی عامل صدای ماندگار کشتی ایران به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن ظریفی پور و از تولیدات تازه شبکه مستند یکشنبه 8 اسفند ساعت 21 پخش می گردد.

صدای ماندگار کشتی ایران به شبکه مستند می آید

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، ظریفی پور درباره این مستند گفت: علاقمندان به ورزش هادی عامل را با تکه کلام معروفش خدا قوت پهلوان، خسته نباشی دلاور می شناسند، خدا قوت پهلوان عنوان مستندی است که درباره این گزارشگر کشتی و خبرنگار با اخلاق ساخته شد و سعی کردیم فصل هایی از زندگی شخصی و حرفه ای او را مرور کنیم.

وی اضافه نمود: این مستند در حدود 45 دقیقه به زندگی و زمانه هادی عامل پرداخته کشتی گیری که گزارشگری کشتی در تقدیرش نوشته شده بود و امروز همه او را با عنوان صدای ماندگار کشتی ایران می شناسند.

ظریفی پور گفت: تصویربرداری این مستند در حدود کمتر از یک ماه انجام شد، با توجه به اینکه آقای عامل در مشهد ساکن هستند دو هفته ای را در محل زندگیشان ضبط داشتیم و سعی کردیم با استفاده از تصاویر آرشیوی و البته گفت و گو با این ورزشکار و ورزش دوست بخش هایی از زندگی شخصی و حرفه ای اش را به تصویر بکشیم. البته بخش هایی از این مستند هم در تهران تصویربرداری شده و به گزارشگری ایشان در جام تختی پرداخته شده است.

محسن ظریفی پور درباره فرایند فراوری این مستند هم گفت: خدا قوت پهلوان به سفارش شبکه مستند ساخته شد و به علت پاندمی کرونا ناچار شدیم با کمترین افراد کار را به پایان برسانیم، فیلمبرداری این مستند را جاوید تفضلی عهده دار و بود تدوین فیلم هم به وسیله فراز شیرجندی صورت گرفته است.

هادی عامل، مجری و گزارشگر کشتی تلویزیون ایرانی 12 مردادماه 1334 در مشهد مقدس به دنیا آمد. پدرش زابلی و مادرش اهل نیشابور است.

عامل از 12 سالگی وارد رشته کشتی و مدتی بعد قهرمان آکادمی های کشور شد و در رده جوانان هم نایب قهرمانی کشور را بدست آورد. اما در سن 19 سالگی پس از مصدومیت در ناحیه آرنج، کشتی را کنار گذاشت.

او خیلی اتفاقی وارد عرصه گزارشگری شد و حالا به عنوان پیروز ترین مجری برنامه های تلویزیونی مرتبط با کشتی شناخته می گردد. از عامل به علت گزارش های هیجانی به عنوان هیجان انگیزترین گزارشگر ایرانی یاد می گردد. هادی عامل تا به امروز به عنوان گزارشگر کشتی و خبرنگار، از طرف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری مسابقات المپیک 1996 آتلانتا، 2000 سیدنی، 2004 آتن، 2008 پکن، 2012 لندن، 2016 ریو و 2020 توکیو اعزام شده است.

عامل به استفاده از عبارات خاص نظیر خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان، چِغِر و بد بدن، زِبِل بد اُفت، دلاوری از جویبار، خطه کشتی خیز مازندران، دلاوری می کنه، بزرگی می کنه،شیر مادر، نان پدر حلالت دلاور در گزارش های خود، به ویژه در طول مسابقات المپیک مشهور است.

خدا قوت پهلوان امشب ساعت 21 از شبکه مستند پخش می گردد و تکرار آن روز بعد ساعت 10 خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2178

به "صدای ماندگار کشتی ایران به شبکه مستند می آید" امتیاز دهید

1 کاربر به "صدای ماندگار کشتی ایران به شبکه مستند می آید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای ماندگار کشتی ایران به شبکه مستند می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید