فلورانس زیباترین شهر ایتالیا

به گزارش تور تایلند ارزان، شهر تاریخی و خوش آب و هوای فلورانس در شمال کشور ایتالیا قرار گرفته است و یکی از جذاب ترین شهرهای این کشور محسوب می گردد.

فلورانس زیباترین شهر ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

فلورانس به دلیل این که همچنان آثار تاریخی بسیاری در آن قرار گرفته است که می تواند حال و هوای بسیار دلپذیری را برای مسافران فراهم می آورد.

برای تماشای تمامی جاذبه های جهانگردی فلورانس هفته ها احتیاج است که شما در این شهر بنمانید و تمام کلیساها و بناهای تاریخی آن را مشاهده کنید.در ادامه می توانید با بعضی از بهترین دیدنی های این شهر آشنا شوید و حتما در تور فلورانس یا تور ایتالیا از آن ها بازدید کنید.

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (Cathedral of Santa Maria del Fiore)، کلیسای اصلی شهر فلورانس است که امروزه به عنوان عظیم ترین بنای گنبدی دنیا شناخته می گردد. این کلیسای عظیم دارای آثار هنری و معماری 600 ساله است. کلیسای جامع دارای نمای زیبای گوتیکی با سنگ مرمر قرمز، سبز و سفید است و در فضای داخلی آن شیشه های رنگی، موزاییک ها، نقاشی های دیواری و مجسمه های برنزی جلب توجه می نماید. مجموعه گنبد هم شامل ساختمان های حیرت انگیزی همچون تعمیدگاه و برج ناقوس جوتو است. کلیسای جامع سانتاماریا دل فیوره، یکی از اصلی ترین جاذبه های فلورانس است که جهانگردان بسیاری هنگام سفر به این شهر از آن بازدید می نمایند.

گالری آکادمیا

گالری آکادمیا اولین مدرسه نقاشی و تصویرگری در اروپا بوده که امروزه آن را به یک موزه هنری تبدیل نموده اند. در سراسر موزه از مجسمه های هنرمندان مختلف دیده می گردد. آثار مهم مجسمه ساز معروف مایکل آنجلو در این موزه نگه داری می گردد که گل سرسبد آن مجسمه دیوید (حضرت داوود) است. این مجسمه 17 فوت ارتفاع دارد و گرشگران برای دیدن آن لحظه شماری می نمایند. چهره این مجسمه جدی و متفکر است و شاید کمی خشن هم به نظر آید. علاوه بر مجسمه ها، نقاشی ها و آلات موسیقی قرن پنجم و ششم میلادی نیز در این موزه برای دیدن وجود دارد. آلات موسیقی مدیچی از پربازدیدترین آلات هستند.

پل پونته وچیو | Ponte Vecchio

یکی از محبوب ترین پل های قدیمی ایتالیا، پل پونته وچیو است. بیشتر شهرت این پل به دلیل ساختار و معماری بسیار جالبی است که دارد. مغازه ها و فروشگاه های متنوعی که در این شهر وجود دارند، بیشتر دلیل شهرت این پل ایتالیایی شده اند.

میدان سینیوریا

میدان سینیوریا یا پیازا دلا سیگنوریا (Piazza della Signoria)، میدان زیبایی است که در مرکز بعضی از بهترین جاذبه های فلورانس قرار گرفته است و در طول قرن ها یکی از مراکز مهم سیاست و محل چندین حادثه تاریخی بوده است. جهانگردان در اینجا می توانند از جاذبه های برجسته ای مانند کاخ وکیو، موزه اوفیتزی و پل پونته وچیو بازدید نمایند. چندین مجسمه نمادین از جمله تندیس داوود، فواره نپتون، هرکول و کاکوس و همچنین پرساوش هم در این میدان به چشم می خورد.

گالری Uffizi

دوست داران داوینچی به این موزه می آیند تا راز داوینچی را کشف نمایند. آثار بسیاری از داوینچی، میکلانج و دوناتلو را در این موزه نگه داری می نمایند و شما آزاد هستید تا با خیال راحت تا آخر روز از این موزه بازدید کنید، بدون آن که نگهبانان با شما کاری داشته باشند و جالب این جاست که مردم نیز عجله ای ندارند و به شما اجازه می دهند تا هر وقت که دوست دارید هر نقاشی را دیده و به آنالیز و صحبت بپردازید.

دو نقاشی کاراواجو ایتالیایی با نام های مدوسا (عجوزه) و فرشته خوابیده (Sleeping cupid) نظر جهانگردان را به خود جلب نموده است و مردم برای دیدن این نقاشی ها صف های طولانی تشکیل می دهند.

قلعه قدیمی فلورانس | Palazzo Vecchio

در وسط شهر قدیمی فلورانس قلعه ای قدیمی به نام پالازو وچیو قرار گرفته است که نمونه ای از تاریخ، هنر و قدرت این شهر می باشد. هنرمندان و معماران رجحان برای خاندان قدرتمند مدیچی به منظور طراحی و دکور دفاتر کار و خانه هایشان نیز کار می کردند. برای بازدید از این جاذبه دیدنی پیشنهاد می گردد در سایت بلیط را زودتر ثبت نام نمایید تا بتوانید از بعضی از گذرگاه های مخفی که مدیچی ها برای رفت و آمد بین اتاق ها استفاده می کردند عبور کنید، یادتان باشد که بلیتتان را نگه دارید و بعد از ظهر برای رفتن به روی بام و دیدن منظره شهر هنگام غروب بازگردید.

برج پیزا

حال که به فلورانس آمدید، یک تور برج پیزا هم بگیرید چون شهر پیزا نزدیک فلورانس است. برج پیزا معروف ترین برج کج دنیاست. نظریه های زیادی در رابطه با کج بودن این برج وجود دارد اما هنوز هم کسی از علت اصلی کج بودن آن خبر ندارد. بعضی نشست نامتقارن زمین را به عنوان علت بیان می نمایند و بعضی دیگر معماران را مقصر می دانند. حتی گفته می گردد موسولینی برای عمودکردن برج کوشش نموده است اما کاری از پیش نبرده است.

پارک بوبولی | Boboli Gardens

دیگر جاذبه جهانگرد در شهر فلورانس ایتالیا پارک بوبولی است که توسط خانواده مدیچی در قرن 16، ساخته شده است. این پارک زیبا و رنگارنگ پر از مجسمه و چشم های خیره نماینده می باشد. در این پارک می توانید مجسمه و آثار تاریخی از دوران رم باستان را مشاهده کنید.

کلیسای سانتا کروسه | Santa Croce

از دیگر کلیساهای این شهر که جاذبه های جهانگردی فلورانس محسوب می گردد کلیسای سانتا کروسه است. این کلیسا دارای نمایی مرمرین هندسی و معمول دوره توسکانی است و مملو از آثار هنری دوره رنسانس می باشد و آرامگاه بعضی از معروف ترین مشاهیر فلورانس می باشد. قطعاً دیدن کاپلا باردی با مجموعه ای از بهترین نقاشی دیواری های جوتو و در کنار آن کاپلا پروتزی برای شما جذاب خواهد بود. نقاشی های که برای افرادی مثل ماساکیو و میکل آنژ الهام بخش بوده اند. نقاشی دیواری های آرامگاه بارونسِلی از باارزش ترین کارهای تادئو گادی به شما می فرایند؛ درون تالار این کلیسا مزار هنرمندان عظیمی مانند میکل آنز، گالییه، جیبرتی، جیائوچینوی آهنگسازی را نیز مشاهده خواهید کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1079

به "فلورانس زیباترین شهر ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلورانس زیباترین شهر ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید