فیروزجا صدر مسابقات تاتا استیل را از دست داد، جدال نفر اول و دوم دنیا برنده ای نداشت

به گزارش تور تایلند ارزان، علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج دنیا در دور دهم مسابقات تاتا استیل مقابل استاد عظیم سوئدی متوقف شد و صدر این رقابت ها را از دست داد.

فیروزجا صدر مسابقات تاتا استیل را از دست داد، جدال نفر اول و دوم دنیا برنده ای نداشت

به گزارش خبرنگاران، دور دهم مسابقات حضوری تاتا استیل برگزار گردید که در یکی از مهمترین مسابقات، علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل نیلز گرندلیوس استاد عظیم سوئدی نهاده شد.

فیروزجا که در این مسابقات با ریتینگ 2749 شرکت نموده است مقابل گرندلیوس با ریتینگ 2663 متوقف شد و به تساوی رضایت داد.

در دیگر ملاقات های مهم نفر اول شطرنج جهان به مصاف نفر دوم جهان رفت. مگنوس کارلسن نروژی نابغه شطرنج جهان مقابل فابیو کاروانا به پیروزی رضایت داد تا جدال نفر اول و دوم جهان برنده ای نداشته باشد.

در دیگر ملاقات ها، آنیش گیری هلندی پیروز شد حریف لهستانی خود را شکست دهد تا با 7 امتیاز به تنهایی صدرنشین این رقابت ها گردد.

با این نتایج، علیرضا فیروزجا، فابیو کاروانا و آندری اسیپنکو روسی 6.5 امتیازی بوده و همچنان در تعقیب صدر این رقابت ها هستند. کارلسن هم با تساوی در دور دهم 5.5 امتیازی شد و در رده ششم این رقابت ها نهاده شد.

شطرنج بازان فردا به استراحت خواهند پرداخت. در دور یازدهم این مسابقات فیروزجا به مصاف فابیو کاروانا مرد شماره 2 شطرنج جهان خواهد رفت که این بازی به دلیل شرایط جدول از اهمیت بالایی برای دو شطرنج برخوردار است.

به گزارش خبرنگاران، با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت های آنلاین شرکت کردند. البته در برخی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت های شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات 14 شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک آن زی هلند کار خود را شروع نموده است.

در این مسابقات چهره های برتر شطرنج جهان دست به مهره شده اند. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو شطرنج باز جوان ایرانی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1636

به "فیروزجا صدر مسابقات تاتا استیل را از دست داد، جدال نفر اول و دوم دنیا برنده ای نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزجا صدر مسابقات تاتا استیل را از دست داد، جدال نفر اول و دوم دنیا برنده ای نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید