ماجرای تازه برای کرونا ، کشف منشأ اصلی در یک معدن چینی در 8 سال پیش!

به گزارش تور تایلند ارزان، 6 کارگر معدن در سال 2012 در جنوب غربی چین پس از آن که 14 روز به پاک کردن مدفوع خفاش مشغول بودند دچار بیماری مرموزی شدند. دو دانشمند احتمال می دهند آن ها نخستین مبتلایان به ویروس کرونا بوده اند.

ماجرای تازه برای کرونا ، کشف منشأ اصلی در یک معدن چینی در 8 سال پیش!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، دانشمندان می گویند احتمالاً ویروس کرونا برای نخستین بار از شهر ووهان چین و بازار خیس (فروش حیوانات زنده) ظهور ننموده است، بلکه در یک هزار مایل آن طرف تر و در سال 2012 در میان کارگران چینی معدن مشاهده شده است.

یک پزشک چینی در آن موقع این بیماری را در کارگران معدن مشاهده کرد و نمونه های آزمایش آن ها را به آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان فرستاد. دو دانشمند با آنالیز دست نوشته های این پزشک چینی به این نظریه رسیده اند که احتمالا ویروس کرونا از این آزمایشگاه به بیرون درز نموده است.

در ماه آوریل سال 2012 شش کارگر معدن در منطقه یو نان در جنوب غربی چین پس از آن که 14 روز به پاک کردن مدفوع خفاش مشغول بودند دچار بیماری مرموزی شدند. 3 نفر از این کارگران جان خود را از دست دادند. پزشک چینی که این کارگران را درمان نموده است در خاطرات خود از درجه حرارت بالا، سرفه خشک، درد عضلانی و در بعضی موارد سردرد بیماران خبر داده بود. این علائم همگی مرتبط با ابتلا به ویروس کروناست.

این کارگران از طریق دستگاه تنفس مصنوعی، داروهای مرتبط با استروئید، آنتی بیوتیک و رقیق کننده های خون بهبود یافتند، ولی 3 نفر از آن ها به دلیل وخامت حالشان جان باختند. پزشکان آزمایش های مختلفی از هپاتیت و تب دِنگی تا آزمایش ایدز را از این بیماران گرفتند، ولی به نتیجه خاصی نرسیدند. تحقیقات بیشتر از این افراد نشان می داد که آن ها به نوعی از ویروس کرونا مبتلا شده اند.

پزشکان چینی نمونه هایی را به آزمایشگاه های پیشرفته در سرتاسر چین ارسال کردند. آزمایشگاه ووهان چین نیز یکی از آن ها بود. دانشمندان چینی تشخیص دادند این بیماری ناشی از نوعی ویروس کروناست که از خفاش به این کارگران معدن منتقل شده است.

با این حال، این نظریه دو دانشمند است و تا به امروز نتایج رسمی تحقیقات در این باره منتشر نشده است. سازمان جهانی بهداشت اقدام به ارسال بازرسان و کارشناسان خود به شهر ووهان برای کشف منشا اصلی ویروس کرونا نموده است، ولی تا به امروز گزارش رسمی از این سازمان منتشر نشده است. دانشمندان غربی تاکید دارند ویروس کرونا در آزمایشگاه ساخته نشده و از خفاش به یک پستاندار و سپس به انسان منتقل شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1308

به "ماجرای تازه برای کرونا ، کشف منشأ اصلی در یک معدن چینی در 8 سال پیش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تازه برای کرونا ، کشف منشأ اصلی در یک معدن چینی در 8 سال پیش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید