مدودف: اروپایی ها از سلطه جویی آمریکا خسته شده اند

به گزارش تور تایلند ارزان، ایرنا نوشت: نخست وزیر روسیه اظهار داشت: کشورهای اروپایی هم از تمایل آمریکا برای اجرای سیاست سلطه گرانه در دنیا خسته شده اند.

مدودف: اروپایی ها از سلطه جویی آمریکا خسته شده اند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

دمیتری مدودف روز شنبه در مصاحبه با روزنامه وچرنیه نووستی صربستان در آستانه سفر به این کشور که در سایت دولت روسیه منتشر شد، اضافه نمود: در واقع کوشش آمریکا برای سلطه جویی در سراسر دنیا از جمله در منطقه بالکان و قاره اروپا زیان بار است.

وی اضافه نمود: برای مقام های آمریکا فقط آنچه که در اتاق های کاخ سفید گفته می گردد، خوشایند است و وزارت امور خارجه آمریکا از ایده هایی که منجر به شکوفایی مالی ایالات متحده آمریکا می گردد، خوشش می آید.

نخست وزیر روسیه ادامه داد: با توجه به این واقعیت آنها (مقام های امریکایی ) اظهاراتی درباره روسیه و حمایت آن کشور از طرف های مختلف یا زیان بار بودن اقدامات روسیه علیه آمریکا بیان می نمایند.

مدودوف گفت: آمریکا می خواهد تمام سلاح های کشورهای دیگر را تامین کند و فقط از این کشور تسلیحات خریداری گردد به همین دلیل از اینکه بعضی کشورها ترجیح می دهند از ما سلاح خریداری نمایند، خشمگین است.

عضویت کشورهای مساله دار در ناتو خطرناک است

نخست وزیر روسیه کوشش برای جلب کشورهای دارای مناقشه داخلی در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را خطرناک خواند و گفت: این رویه پیامدهای بسیار جدی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: بنابراین چنین نامزدهایی برای عضویت در ناتو باید 100 بار به عواقب این اقدام خود فکر نمایند.

مدودف گفت: کشورهایی مانند گرجستان و اوکراین در وضعیت خوبی قرار ندارند و جلب این کشورها در ناتو با قرارداد تاسیس این پیمان مغایرت دارد.

جی هشت یا هفت نمی تواند مسائل دنیا را حل نماید

مدودوف در بخش دیگری از این گفت وگو به فرت گروه هشت که پس از اخراج روسیه به جی هفت تغییر یافته اشاره نمود و گفت: این گروه دیگر نمی تواند برای مسائل دنیا راه چاره پیدا کند.

وی گفت: فرمت جی هشت حتی آن موقع که روسیه در آن عضو بود هم امکانات خود را برای حل مسائل دنیای از دست داده بود.

نخست وزیر روسیه توضیح داد: در زمان حاضر حل مسائل مالی بدون حضور و مشارکت دیگر بازیگران بزرگ دنیا ممکن نیست، البته سازمان ملل متحد فرمتی ایده آل برای حل مسائل دنیای است.

17231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 603

به "مدودف: اروپایی ها از سلطه جویی آمریکا خسته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدودف: اروپایی ها از سلطه جویی آمریکا خسته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید