مدیر مسئول نشر آریترین در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ لزوم نظارت دولت بر خروج غیرقانونی کاغذ به کشورهای همسایه

به گزارش تور تایلند ارزان، جلال صابری نژاد گفت: برای بهبود بازار نشر به یک تیم آنالیز احتیاج داریم تا علت ایجاد وضعیت کنونی در این بازار را آنالیز نمایند.

مدیر مسئول نشر آریترین در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ لزوم نظارت دولت بر خروج غیرقانونی کاغذ به کشورهای همسایه

جلال صابری نژاد مدیر مسئول نشر آریترین در تبادل نظر با خبرنگار ، با اشاره به اینکه وضعیت نشر تعیین نیست برای همین فعلا قراردادهای انتشار کتاب هایمان را آنالیز می کنیم گفت: هنوز چون وضعیت قیمت کاغذ ناتعیین است نتوانستیم برای انتشار کتاب جدید تصمیم بگیریم از این رو منتظر هستیم تا دولت راه چاره تازه ای برای وضعیت کنونی بازار نشر ارائه کند.

وی اضافه نمود: برای بهبود بازار نشر احتیاج به یک تیم آنالیز داریم تا علت وضعیت کنونی در بازار را آنالیز کند همچنین احتیاج داریم دولت با ناشران، یکی دو جلسه داشته باشد و در این جلسه درباره مسائل نشر تبادل نظر کند.

صابری نژاد بیان نمود:برای بهبود وضعیت نشر به حمایت های دولت از ناشران از جمله توزیع کاغذ با ارز 4200 تومانی در بین ناشران و معافیت مالیاتی آن ها احتیاج داریم. اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران می تواند توزیع نماینده کاغذ در بین ناشران باشد در کنار تمام این ها باید از کارخانه های داخلی که در زمینه فراوری کاغذ فعالیت می نمایند برای فراوری هرچه بیشتر این کالا حمایت گردد تا میزان فراوری کاغذ در کشور به نسبت احتیاج بازار به کاغذ برسد.

مدیر مسئول انتشارات آریترین ادامه داد: دولت روی بعضی محموله های کاغذ که به صورت غیرقانونی به کشورهای همسایه در شرایط کنونی بازار کاغذ صادرمی گردد، نظارت کند چرا که قطع به یقین اوضاع کنونی بازار نشر سبب می گردد با کاهش انتشار عناوین کتاب در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روبرو شویم اکثر ناشران به دلیل وضعیت کنونی بازار نشر و اینکه در ماه های پایانی سال هستیم برای انتشار کتاب جدید تصمیم نگرفته اند و هنوز در مرحله بحرانی بازار نشر هستیم و از این وضعیت خارج نشده ایم.

صابری نژاد با اشاره به وضعیت قیمت کاغذ و سایر ملزومات چاپ توضیح داد: وضعیت بحرانی بازار نشر تنها به دلیل افزایش قیمت کاغذ ایجاد نشده است و در تمام عوامل فراوری کتاب با مشکل روبه رو هستیم تا ثبات و آرامش به بازار نشر برنگردد میزان انتشار عناوین کتاب افزایش پیدا نمی کند. بعضی تصمیم گیری هایی که برای بازار نشر شده بود هنوز اجرایی نشده اند یا در مرحله اجرا هستند که نتیجه آن را در بازار نشر مشاهده نمی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 246

به "مدیر مسئول نشر آریترین در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ لزوم نظارت دولت بر خروج غیرقانونی کاغذ به کشورهای همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر مسئول نشر آریترین در تبادل نظر با خبرنگاران بیان کرد؛ لزوم نظارت دولت بر خروج غیرقانونی کاغذ به کشورهای همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید