مرمت قلعه تاریخی اس پی آر نی ریز شروع شد

به گزارش تور تایلند ارزان، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی ریز گفت: با پیگیری های اجرا شده مرمت قلعه اس پی آر از سوی این اداره و شهرداری شهرستان شروع شده است.

مرمت قلعه تاریخی اس پی آر نی ریز شروع شد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حمیدرضا هادی با بیان مطلب فوق اضافه نمود: طرح مرمت و احیای قلعه اس. پی.آر (spr) نی ریز با اعتبار 300 میلیون ریال از سوی معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهیه و سپس مرمت این قلعه ارزشمند تاریخی با اعتبار 2 میلیارد ریال به همت شهرداری نی ریز شروع شد.

او اظهار کرد: این پروژه شامل مرمت دیوارهای اطراف قلعه است و از تاریخ 15آذرماه 98 شروع و پیش بینی می گردد طرح تا 4 ماه دیگر سرانجام یابد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی ریز افزود: قلعه اس پی آر از قلعه های تاریخی شهرستان نی ریز و استان فارس است که در زمان جنگ جهانی اول، توسط نیروهای انگلیسی و به خاطر موقعیت سوق الجیشی این شهرستان با 4 برج، به صورت مربع شکل و با اتاق های متعدد داخلی ساخته شده است و در سال 1379 به شماره 3287 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 662

به "مرمت قلعه تاریخی اس پی آر نی ریز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت قلعه تاریخی اس پی آر نی ریز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید