مزدا از MX، 5 میاتا برای افراد معلول رونمایی کرد

به گزارش تور تایلند ارزان، مزدا MX-5 میاتا با کابین کوچک، دو صندلی و صندوق عقب جمع وجور، یکی از غیرکاربردی ترین خودروهایی است که در بازار خودرو با قیمتی نسبتاً مقرون به صرفه در دسترس مشتریان واقع شده است. اما با وجود معایب این خودروی اسپرت، بیش از یک میلیون نفر از زمان معرفی این مدل در اواخر دهه 1980 آن را خریداری نموده اند. به عنوان بخشی از کوشش این خودروساز ژاپنی برای استفاده طیف گسترده تری از مردم، مزدا نسخه خودران این خودرو را با فرمان راست برای افراد معلول طراحی نموده تا این دسته از مشتریان نیز بتوانند حس خوب رانندگی با این اتومبیل را تجربه نمایند.

مزدا از MX، 5 میاتا برای افراد معلول رونمایی کرد

این نسخه از مزدا میاتا که با سقف پارچه ای استاندارد یا سقف فلزی به سبک تارگا به فروش می رسد، دقیقاً بر اساس نیازهای افراد معلول پیشرفته و با تغییراتی که ایجاد نموده، کاربران معلول می توانند به راحتی می توانند با آن رانندگی نمایند. یکی از بارزترین تغییرات MX-5 میاتا قرار گرفتن یک دسته کنترل در کنار کنسول مرکزی است. این دسته در اصل یک اهرم است که به عنوان جایگزین پدال گاز و ترمز عمل می نماید. راننده برای افزایش سرعت آن را می کشد و برای کاهش سرعت آن را هل می دهد.

علاوه بر این، یک دستگیره چرخشی اختیاری بر روی فرمان نصب شده تا قابلیت کنترل یک دستی فرمان فعال گردد. مالکان این خودروی اسپرت می توانند ویلچر را روی صندلی سرنشین قرار دهند. مزدا برای ویلچر افراد کاوری را در نظر گرفته و بعلاوه این دسته از افراد می توانند به راحتی از روی ویلچر خود سوار ماشین شوند یا از ماشین روی ویلچر خود قرار بگیرند. مزدا MX-5 میاتا منحصراً با گیربکس شش سرعته اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

این تجهیزات اضافی که در ژاپن با خودروهای رودستر و رودستر RF عرضه می شوند، حدود 2500 دلار قیمت دارند. این شرکت بعلاوه مدل سوپرمینی مزدا 2، کراس اوور برقی مزدا MX-30 و شاسی بلند مزدا CX-5 را با این تجهیزات به فروش می رساند. وب سایت مزدا با انتشار خبری اعلام نموده که دیگر سفارش های نو برای مزدا MX-5 را نمی پذیرد. بعلاوه در دو صفحه اختصاصی مدل های رودستر و رودستر RF درج شده که تاریخ فروش مجدد این نسخه به زودی به وسیله همین وب سایت به مشتریان اعلام خواهد شد.

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مهر 1401 بروزرسانی: 11 مهر 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2290

به "مزدا از MX، 5 میاتا برای افراد معلول رونمایی کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مزدا از MX، 5 میاتا برای افراد معلول رونمایی کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا از MX، 5 میاتا برای افراد معلول رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید