معرفی شاه اسپرم و خواص درمانی آن

به گزارش تور تایلند ارزان، خواص درمانی عرق شاه اسپرم: نیروبخش و نشاط آور، مقوی معده و بادشکن، ضد تشنج و خارج کننده اخلاط سینه، ضد برونشیت و رفع کننده سرفه های مقاوم، قاعده آور و گندزدایی کننده بدن، ضد التهاب و صفرابر می باشد. ضمناً

معرفی شاه اسپرم و خواص درمانی آن

نویسنده: صمصام صانعی

شاه اسپرم گونه های مختلفی دارد. در اینجا به نام علمی و مشخصات مربوط به یک گونه از آنها اشاره شده است.

نام علمی:

Tanacetum Balsamita L.، نام فرانسه Baume des jardins، نام انگلیسی Balsam herb و نام دیگر آن شاهسفرم می باشد. در نواحی معتدله سرد اغلب کشورها خصوصاً در کشورهای اروپایی، آسیای مرکزی و در ایران بیشتر در نواحی استان های شمالی، شمال غربی و چهارمحال و بختیاری انتشار دارد.

تیره گیاه:

کاسنی Compositae

نوع گیاه:

بوته

مشخصات ظاهری:

گیاهی است علفی و چند ساله به ارتفاع حدود 50 سانتی متر گاهی موارد بیشتر و برگ های آن معطر، دمبرگدار، تخم مرغی شکل با قاعده قلبی، نوک تیز با لبه های کنگره ای و دندانه اره ای می باشند. در انتهای ساقه ها، گل دهنده و گل های آن طبقیِ زرد رنگ و دور طبق، گلبرگ های زبانه ای به رنگ سفید دیده می شوند.

طبیعت:

طبق نظر حکمای طب سنتی طبیعت آن گرم است.

رویش جغرافیایی:

در نواحی معتدله سرد اغلب کشورها خصوصاً در کشورهای اروپایی، آسیای مرکزی و در ایران بیشتر در نواحی استان های شمالی، شمال غربی و چهارمحال و بختیاری انتشار دارد.

ترکیبات شیمیایی و مواد موجود در شاه اسپرم:

در گیاه یک ماده تلخ و غیره تشخیص داده شده است.

بخش مورد استفاده:

عرق تهیه شده از اندام هوایی گیاه.

نحوه مصرف:

طبق دستور پزشک.

خواص درمانی عرق شاه اسپرم: نیروبخش و نشاط آور، مقوی معده و بادشکن، ضد تشنج و خارج کننده اخلاط سینه، ضد برونشیت و رفع کننده سرفه های مقاوم، قاعده آور و گندزدایی کننده بدن، ضد التهاب و صفرابر می باشد. ضمناً برای کولیت، دل درد، ناراحتی های معده، دل بهم خوردگی، سرماخوردگی، گرفتگی عضلات و حبس البول هم مفید است.

منبع مقاله :

صانعی، صمصام؛ (1395)، طبّ الصمصام -آشنایی با بیش از 400 نوع از گیاهان دارویی- (جلد دوم)، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ اول.

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1982

به "معرفی شاه اسپرم و خواص درمانی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شاه اسپرم و خواص درمانی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید