منطقه ها آزاد و ویژه مالی محلی برای رشد و توسعه کشور است

به گزارش تور تایلند ارزان، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، منطقه ها آزاد و ویژه مالی محلی برای رشد و توسعه کشور است.

منطقه ها آزاد و ویژه مالی محلی برای رشد و توسعه کشور است

حسن خانلری، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی کشور در بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران گفت: مهمترین وظیفه عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی کشور رفع موانع در راستای رشد و توسعه همه جانبه و ارتقای شرایط موجود این منطقه ها طبق ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مبنی بر اعمال مدیریت واحد و یکپارچه در اداره منطقه ها آزاد و رشد مناسب و متوازن آنهاست.

وی اعلام کرد: یکی از وظایف اصلی دبیرخانه شورا ایجاد زمینه مناسب برای اجرای این ماده قانونی است تا براساس آن مدیران منطقه ها آزاد با اختیار تام و به عنوان بالاترین مقام منطقه به نمایندگی از دولت بتوانند با ایجاد فرصت های اقتصادی، توسعه ای، فراوریی و صادراتی در چارچوب های قانونی ایفای نقش نمایند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی کشور اضافه نمود: بخش دیگری از فعالیت های این شورا معطوف به تسهیل شرایط موجود برای اجرای فعالیت ها و تحقق طرح ها و برنامه های موجود در منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی است. برای اجرایی شدن این اهداف، شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی از تمامی ظرفیتهای خود استفاده می نماید.

خانلری عمده مسائل شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی کشور را اجرایی نشدن کامل ماده 65 احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور برشمرد و توضیح داد: عدم اجرای این مهم موجب ایجاد ناهماهنگی هایی در برخی از منطقه ها آزاد شده و علاوه بر آن یکی دیگر از موانع و مسائل این منطقه ها، تصویب لوایح و طرح های ضد فراوری طی سالهای گذشته بوده که یکی از مصادیق آن لایحه اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده بوده که به عنوان یک پایه اقتصادیاتی نو برای دولت وقت در لایحه بودجه 1399 کشور مطرح و متاسفانه تصویب شده که به اعتقاد متخصصان یکی از عوامل ضد فراوری و توسعه در منطقه ها است.

خانلری ادامه داد: همه تیم دولت در بخشهای مختلف با تمام قوا و ظرفیت در حال فعالیت هستند تا بتوانند بخشی از مسائل اقتصادی، زیرساختی، توسعه ای و در نهایت معیشتی مردم را رفع کند، اما با این حال از آنجایی که این مسائل یک شبه ایجاد نشده اند، بی شک نمی تواند به طور معجزه آسا و یک شبه رفع شوند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی کشور انگیزه تیم اقتصادی دولت در جهت اصلاح شرایط را قوی دانست و اظهار کرد: طبق موارد مورد نظر دولت سیزدهم این مسائل که بخشی از آنها وامدار تصمیمات و اقدامات گذشته بشمار می رود، باید با کمترین فشار بر معیشت مردم و استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی مجموعه ها با کمترین احتیاج به خلق منابع اقتصادی نو داخلی و کوشش برای جذب سرمایه گذاری خارجی حل و فصل گردد.

براساس اظهارات مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی کشور، اطلاع رسانی در هر زمینه از فعالیت های دولت موجب ایجاد و نشر امید در فضای عمومی کشور است و هرگونه حاشیه سازی در این بخش، بی شک امید مردم را نشانه می گیرد و قطعا به ضرر منافع ملی است.

وی گفت: تیم دولت در حال تسریع رفع موانع موجود وحل مسائل است، اکنون دوره کار و کوشش و خدمت است هر کدام از بخشهای دولت برای تحقق این اهداف در حال رفتن به سفرهای استانی و .. هستند، همه مسئولان با تمام قوا در حال کوشش برای بهبود شرایط کشور هستند تا بتوانند مسائل معیشتی مردم را کاسته و مدیریت نمایند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: اگر از تمام ظرفیتی که در قانون برای منطقه ها آزاد و ویژه اقتصادی دیده شده بهره برداری گردد، بی شک منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی کل کشور می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2156

به "منطقه ها آزاد و ویژه مالی محلی برای رشد و توسعه کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ها آزاد و ویژه مالی محلی برای رشد و توسعه کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید