منتظر دربی زیبایی باشید

به گزارش تور تایلند ارزان، سید فراز فاطمی بازیکن اسبق تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: دربی زیبایی در پیش است، چون هر دو مربی علاقمند به بازی رو به جلو و پیروزی هستند، اما شاید ابتدایش کمی محتاطانه باشد.

منتظر دربی زیبایی باشید

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در آستانه دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس هر دو تیم پیروز شدند با برد راهی دربی شوند. هر دو تیم مقابل تیم های جنوبی برد آوردند و با برد راهی دربی می شوند. پیش بینی ها درباره این دیدار این است که فرهاد و یحیی با قدرت و برای کسب پیروزی به دیدار هم می فرایند چون تعلل در جدول و امتیاز از دست دادن در رقابت تنگاتنگ صدرجدولی ها می تواند هر تیمی را از رسیده به قهرمانی باز دارد.

سید فراز فاطمی در گفت و گو با دانشجو، درباره دربی پیش رو و شرایط هر دو تیم سرخابی پایتخت حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

استقلال این روزها خوب نتیجه می گیرد؟

بله! اتفاقا با وجود تمام مشکلاتی که ظرف این ماه ها برای استقلال بوجود آمده بود باید گفت این نتایج دور از ذهن بود و تصور می شد تیم خیلی دیرتر به این شرایط آرمانی دست پیدا کند.

دلیلش چیست؟

فکر می کنم بیش از هر چیز خود بچه های تیم هستند که دوست داشتند این شرایط را به سرانجام ببرند و با قدرت به روزهای خوش نیم فصل اول برگردند. شکر خدا در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج درخشانی دریافتد و به آرامش نسبی دست یافتند و این خبر خوبی برای طرفداران این تیم است ولی تنها خبر بد مصدومیت دیاباته بود.

اما هنوز قطعا گفته نشده که نمی رسد ضمن اینکه استقلال ارسلان مطهری و قائدی را هم دارد؟

دیاباته یک فوروارد نوک تأثیرگذار است که برای استقلال کارآیی خیلی بالایی داشت. امیدوارم مصدومیتش جدی نبوده باشد و بتواند به دربی برسد.

دو مهاجم دیگر چطور؟

نکته مهم درباره ارسلان مطهری این است که او توانست خیلی سریع خودش را با جو تیم استقلال هماهنگ کند و دیدیم در این دو بازی آخر 3 گل زد. این دقیقا برعکس اتفاقی است که برای تبریزی رخ داد. مرتضی هم بازیکن خوبی بود ولی در تیم استقلال نتوانست کارآیی لازم را داشته باشد. نکته جالب در بازی ارسلان، تایمینگ و قرار دریافت درست در فضاهایی است که باید باشد. مطهری با این فرایند کم کم در ترکیب استقلال جا می افتد.

چه می شود که قائدی با هر فورواردی کنارش بازی می کند بلافاصله هماهنگ می شود؟- قائدی فضاهای خالی را به خوبی پیدا و کنار مدافعان حریف حرکت می کند. او در سیستم 2-5-3 عملکرد بهتری نسبت به سیستم های 3-3-4 یا 1-3-2-4 دارد. از نظر تکنیکی هم دارای قابلیت های بالایی است و می تواند مهاجم کناری اش را به خوبی تغذیه کند.

فکر می کنید بتواند در این فصل 10 گل بزند و به قولش وفا کند؟

او قطعا 12 گل را می زند.

اوضاع پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس هم پس از جدایی کالدرون به خوبی توانست خودش را در سطحی که داشت حفظ کند. به عقیده من انتخاب یحیی گل محمدی انتخاب درستی بود. او هم خودش در پرسپولیس بازی کرده و هم بازیکن تیم ملی بوده و جام جهانی دیده است. در مربیگری هم تجربه بالایی دارد.

پرسپولیس می تواند باز هم کاندیدای قهرمانی باشد؟

البته در این لیگ خیلی سخت است ولی تا اینجا که نتایجش خیلی خوب بوده و البته یکی از دلایل آن نیمکت پرسپولیس است. این تیم روی نیمکت بازیکنان خوبی دارد که تفاوت چندانی با نفرات اصلی ندارند و بلافاصله در ترکیب جای قبلی را پر می کنند.

مهاجمان پرسپولیس را چطور دیده اید؟ علیپور با دوران اوجش فاصله ندارد؟

ترابی و علیپور هر دو خوب هستند و به خوبی خودشان را در موقعیت گلزنی قرار می دهند. البته علیپور سابقه آقای گلی دارد و گلهای حساسی هم زده ولی گاهی اوقات برای هر بازیکنی پیش می آید که در مسابقاتی نتواند موقعیت هایش را به گل تبدیل کند.

راه حل رهایی اش از این شرایط چیست؟

- فکر می کنم هر چه او را کمتر زیر ذره بین بگذارند راحت تر کار می کند. او بازیکن خلاقی است و همین که این همه در موقعیت گلزنی قرار می گیرد نشان دهنده همین موضوع است.

اوساگونا در دیدار با صنعت نفت یک موقعیت خیلی خوب را از دست داد؟

بله! جای تعجب داشت ولی نکته مهم درباره او این است که اوساگونا یک مهاجم فیزیکی است که به درد بر هم ریختن خط دفاع حریف می خورد و خیلی نباید از او توقع گلزنی داشت. در مجموع پرسپولیس کم گل می زند ولی با توجه به خط دفاعی خوبی که دارد به کمک همان تعداد گل زده کمش به نتایج مورد نظرش رسیده است.

با این وصف تقابل فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی را چطور می بینید؟

فرهاد همانطور که در دوران بازیگری اش علاقمند به حمله بود تیمش را هم هجومی آرایش می کند. این را می توان در این چند بازی اخیر و دیدارهای سرانجامی فصل قبل حس کرد. گل محمدی هم خودش دفاع بوده ولی تیم هایش بیشتر روی نظم تاکتیکی و البته در پی برد بازی می کنند. روی این حساب می توان گفت هر دو تیم در یک نیمه رو به بازی محتاطانه می آورند تا حریف شان را سبک سنگین کنند. یا به نوعی هر دو ابتدا برای گل نخوردن به میدان می فرایند. در کل حدس می زنم دربی زیبایی را شاهد خواهیم بود.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 923

به "منتظر دربی زیبایی باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر دربی زیبایی باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید