موزه فضای باز ویلد و دانلند؛ زندگی در تاریخ انگلستان (قسمت چهارم)

به گزارش تور تایلند ارزان، موزه ویلد و دانلند در انگلستان، دارای تعدادی از ساختمان های تاریخی روستایی است که پس از بازسازی و بازسازی، در سطح موزه به نمایش در آمده اند.

موزه فضای باز ویلد و دانلند؛ زندگی در تاریخ انگلستان (قسمت چهارم)

در قسمت آخر از مقاله های موزه ویلد و دانلند انگلستان، به معرفی مهم ترین بخش این موزه، یعنی ساختمان های آن پرداخته ایم. از ساختمان های روستایی که در زمان گذشته بسیار کاربرد داشته اند، تنها تعداد اندکی از آن ها به جای مانده است که در محوطه این موزه جمع آوری شده اند. این ساختمان ها با اهداف متفاوتی مانند کشاورزی، کار، زندگی و تجمع ساخته می شدند و در هر دوره تاریخی مختلف، از سبک معماری خاصی برخوردار بوده اند. بعلاوه در این مجموعه دو ساختمان مدرن با اهداف متفاوت در نظر گرفته شده است.

ساختمان های مدرن

از ساختمان های مدرن مجموعه ویلد و دانلند می توان به دو ساختمان زیر اشاره نمود:

دانلند گریدشل (Downland Gridshell)

ساختمان دانلند گریدشل، اولین ساختمان تمام چوبی در انگلستان بوده که دارای سقف نورگیر است. این ساختمان که هم از جنبه های معماری و هم از جنبه های نمادین برخوردار است، توجه بازدیدکنندگان را از سرتاسر انگلستان و سایر نقاط جهان به خود جلب می نماید. ساخت این سازه در سال 2002 به اتمام رسیده است، و در موزه ویلد و دانلند، همه روزه در ساعت 1:30 بعدازظهر، تور کوچکی برای نشان دادن این ساختمان و انبار صنایع دستی موجود در زیرزمین آن، برگزار می شود.

ساختمان گریدشل که ساختاری سبک وزن از جنس ورقه های درخت بلوط دارد، دارای محوطه ای است که برای کارگاه های آموزشی، تمرین، کنسرت و حتی عروسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. طبقه زیرزمین این ساختمان نیز، انبار مجموعه ابزار و صنایع دستی موزه است. ساختن نورگیرهای این ساختمان با استفاده از چوب بلوط بسیار سخت تر و پیچیده تر از مواد معمول در ساختمان سازی، مانند آهن و آلمینیوم، بوده است. به همین خاطر این ساختمان هرچند در مقیاس دیگر ساختمان ها کوچک به نظر می آید، اما دارای تکنینک خاص در معماری است.

گالری صنایع ساختمان سازی

گالری صنایع ساختمان سازی موزه شامل ابزارهایی است که در صنعت ساختمان سازی از آن ها استفاده شده، و منبع خوبی برای بازدیدهای گروهی مدارس است.

ساختمان های کشاورزی

در زمان گذشته، انبارها مهم ترین ساختمان های کشاورزی بودند که غلات، نیشکر، گندم و کاه را در آن ها نگهداری می کردند. بیشتر نمونه های باقی مانده از انبارها به قرن 18 و 19 باز می گردند، زیرا تا پیش از آن، این انبارها با کیفیت بالایی ساخته نمی شدند که به مدت طولانی دوام بیاورند. بسیاری از نمونه های به جا مانده به دوران پس از قرون وسطایی باز می گردند، اما به دلایل مختلف، تا پیش از قرن 17، فراوریات گرانبها مانند گندم و سیب، به طور معمول در اتاق های زیر شیروانی خانه ها نگهداری می شدند.

انبار ایسلد (Aisled Barn)

این انبار در 1771 میلادی ساخته شده و دارای درب های بلند است. از این انبار برای نگهداری غلات استفاده می شده است.

انبار گرنری (Granary Barn)

این انبار که احتمالا در سال 1731 ساخته شده، دارای قاب چوبی و دیواره های آجری بوده که روی شانزده سنگ برای حفاظت غلات از رطوبت طراحی شده است. این انبار به صورت غیر معمولی بزرگ بوده و سقفی گنبدی شکل دارد.

انبار دوره کفولد (Barn from Cowfold)

اهمیت این انبار چوبی در قدمت آن است که به 1536 میلادی باز می شود.

سایبان حیوانات

این انبار که از یک سمت باز است، برای نگهداری حیوانات و احشام مزرعه استفاده می شده است. قدمت این انبار به قرن 18 و 19 باز می شود.

سایبان وسایل نقلیه

این سایبان که در نزدیکی مزرعه ساخته می شده است، به وسایلی اختصاص داشته که برای کارهای منزل یا مزرعه مورد استفاده قرار می گرفتند. قدمت این سایبان احتمالا به قرن 18 باز می شود.

انبار بزرگ

ساخت این انبار چوبی به اواخر قرن 17 و اوایل قرن 18 باز می شود. در بالای درب این خانه، لانه هایی برای جغد ها تعبیه شده است.

اصطبل

این اصطبل چوبی متعلق به قرن 17 و 18 میلادی است. در این اصطبل، فضای کافی برای چهار یا پنج اسب یا گاو ایستاده وجود داشته و در گوشه آن، یک کاه خرد کن قرار داشته است.

کاه خردکن

کاه خردکن وسیله ای بوده که برای خرد کردن کاه و یونجه و تلفیق آن با غذای اسب ها استفاده می شده است. قدمت این وسیله به سال های 1885 تا 1910 باز می شود و غالبا در قسمت انتهایی اصطبل نگهداری می شده است.

انبار یونجه

این انبار که غالبا به شکل مربع طراحی می شده است، از اطراف باز بوده تا هوا در ان جریان پیدا کند.

انبار و اصطبل می دی (May Day Farm)

انبار این مجموعه متعلق به سال های 1780 تا 1830 و اصطبل آن متعلق به 1800 تا 1838 است.

ساختمان های عمومی

در موزه ویلد و دانلند، ساختمان های عمومی به مکان هایی اطلاق می شد که مردم در آن گرد هم جمع شده یا در آن رفت و آمد می کردند.

مدرسه

به مدت چند سال قبل از 1851، ساختمانی به عنوان مدرسه برای بچه ها شش ساله کم بضاعت در نظر گرفته شده بود.

بازار خرید

بازارهای خرید زمانی در انگلستان مرسوم بوده اند، اما تنها تعدادی از آن ها از قرن 15 و 16 به جا مانده اند. شاید دلیل این امر این باشد که قسمت اعظم این ساختمان ها را چوب تشکیل می داده است. تعداد بی شماری از این ساختمان ها در قرن 18 و 19 تخریب شده اند، زیرا دیگر اهدافی را که برای آن ساخته شده بودند، برآورده نمی کردند و باید از فضای خالی آن ها برای مصارف دیگر استفاده می شد.

سالن دو طبقه

این مکان که در گذشته با نام انبار قدیمی شناخته می شد، کاربری یک فروشگاه را داشته است. زمانی که تصمیم به تخریب این ساختمان گرفته بودند، جزئیات سازه نشان می داد که این ساختمان در اصل بسیار طولانی تر بوده و اکنون تنها قسمتی از آن به جای مانده است. طبقه بالای ساختمان که به شکل سالنی طولانی طراحی شده، در گذشته برای دیدار های اجتماعی مورد استفاده قرار می گرفته است. در طبقه پایین که از طریق دیواره از هم جدا شده، فروشگاه و مغازه واقع شده بود. بعضی بر این عقیده هستند که این ساختمان باقی مانده یک مسافرخانه قدیمی بوده است.

ساختمان از لاوانت

زمانی که تخریب این ساختمان شروع شد، معین شد که قدمت آن باید به پیش از 1773 میلادی بازشود و این ساختمان پس از یک آتش سوزی ترمیم شده است.

کلیسا

این ساختمان که با نام کلیسای آهن شناخته می شود، به عنوان مکانی برای عبادت در سال 1908 ساخته شد.

جایگاه ناقوس

این جایگاه ناقوس متعلق به قرن 16 یا اوایل قرن 17 است. این جایگاه که جایگزین جایگاه فلزی جدیدی شده، حلقه 6 ناقوس را در خود نگه داشته است.

ساختمان های کاری

در موزه ویلد و دانلند، ساختمان های کاری به ساختمان هایی اطلاق می شود که در آن، خدماتی به دیگر اعضای روستا تعلق می گیرد. ساختمان های به جای مانده از این دست، به توضیح زیر هستند.

پمپ بادی

این پمپ بادی چوبی که تا پیش از تداول پمپ های بادی فلزی آمریکایی در انگلستان مرسوم بوده، اکنون نایاب شده است. این پمپ بادی با توجه به حکاکی روی آن، در سال 1881 ساخته شده است.

آسیاب آبی

این آسیاب برای خرد کردن ذرت، جهت فراوری آرد و خوراک حیوانات استفاده می شده است. توان بیش از حد این آسیاب، قدرت کافی برای دو سنگ آسیاب را فراهم می کرد. قسمت قدیمی تر این ساختمان متعلق به قرن 17 میلادی بوده، اما بسیاری از قسمت های آن در سال 1930 تغییر پیدا نموده اند. آرد فراوری شده در این آسیاب آبی، در فروشگاه موزه به فروش می رسد.

آهنگری

این ساختمان نمونه مرسومی از ساختمان های آهنگری در روستاها را نشان می دهد. این ساختمان در قرن نوزده ساخته شده و مکانی برای ساخت و تعمیر لوازم کشاورزی، صنایع دستی و بعلاوه نعل زدن به اسب بوده است.

چوب بری

از این مکان در قرن نوزده به عنوان محل چوب بری استفاده می شده است، به این ترتیب که شخصی درون گودال داخل بنا می ایستاده و شخصی دیگر در بالای گودال قرار می گرفته است. این دو فرد با حرکت دادن اره ای از میان چوبی که روی تخته ها قرار داشته، چوب ها را می بریدند.

آجرپزی

این ساختمان آجرپزی که که در سال 1733 ساخته شده، مانند بسیاری از آجرپزی های دیگر در زمان جنگ جهانی دوم تعطیل شد، زیرا توجه هواپیماهای دشمن را به خود جلب می کرد.

لوله کشی

لوله کشی در سال 1792 برای اولین بار استفاده شده و ساختمان لوله کشی که در موزه ویلد و دانلند واقع شده است، دارای دو طبقه است؛ که طبقه همکف برای لوله کشی و طبقه اول برای شیشه بری استفاده می شده است.

فروشگاه قرون وسطایی

این ساختمان که از تخریب نجات پیدا نموده، متعلق به قرن 15 میلادی است.

لبنیاتی

این ساختمان غیر معمول که متعلق به 1807 است، به تازگی به مجموعه موزه ویلد و دانلند اضافه شده و بازسازی شده است.

نانوایی

این نانوایی که متعلق به قرن 17 و به سبک ویکتورین بوده، از سال 1980 متروکه باقی مانده است.

ساختمان های مسکونی

تا به امروز دوازده خانه و کلبه در این موزه دوباره سازی شده اند. ساختمان های مسکونی موزه ویلد و دانلند از دوره های تاریخی مختلف جمع آوری شده اند که هر کدام، سبک معماری و نحوه زندگی متفاوتی را به نمایش می گذارند.

کافه و فروشگاه

موزه ویلد و دانلند علاوه بر داشتن کافه جهت استراحت بازدیدکنندگان، دارای فروشگاهی است که علاقه مندان می توانند محصولات فراوریشده داخل موزه و اشیای مرتبط با تاریخ انگلستان را از آنجا خریداری کنند.

عکس: گوگل مپ و موزه ویلد و دنلند

منبع: کجارو / wealddown.co.uk
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2137

به "موزه فضای باز ویلد و دانلند؛ زندگی در تاریخ انگلستان (قسمت چهارم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه فضای باز ویلد و دانلند؛ زندگی در تاریخ انگلستان (قسمت چهارم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید