نظامیان آمریکا تا مجبور نشوند، عراق را ترک نمی نمایند

به گزارش تور تایلند ارزان، روزنامه ای روسی درباره تأخیر آمریکایی ها در خروج از عراق این احتمال را مطرح نمود که آمریکا عقب نشینی نمی کند، مگر آن که همانند ویتنام به انجام این کار مجبور گردد.

نظامیان آمریکا تا مجبور نشوند، عراق را ترک نمی نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه، در هفته های اخیر نیروهای آمریکایی از 6 پایگاه نظامی در عراق عقب نشینی نموده اند که بعضی از آنها را از سال 2003 اشغال نموده بودند. ششمین پایگاه تخلیه شده ابو غریب در نزدیکی بغداد بود که در مجاورت آن، زندان الشائن واقع شده است و نگهبانان آمریکایی در آن از سال 2003 زندانیان عراقی را تا دم مرگ شکنجه می کردند.

ولادیمیر آنوخین، معاون آموزشگاه جغرافیای سیاسی مسکو به این روزنامه گفت: آمریکا با مسائل عدیده ای در عراق روبرو شده، به گونه ای که می خواهد با یک حرکت آنها را حل وفصل کند و آن، خارج کردن نیروهایش است. ایران هرگز اجازه نمی دهد آمریکا آزادانه در عراق تردد کند و کُردها در شمال عراق هرگز واشنگتن را به عنوان متحد حساب نمی نمایند.

وی اضافه نمود: روابط میان ایالات متحده و ترکیه موضوع دیگری است؛ به طوری که آمریکایی ها از هر طرف محاصره شده اند و آنها می خواهند در یک بازی بد حرکت خوبی نشان دهند. فکر می کنم این فرایند ادامه و سپس بی نتیجه انتها خواهد یافت و آمریکایی ها به جایی نمی فرایند.

معاون آموزشگاه جغرافیای سیاسی مسکو توضیح داد: در زمینه افغانستان می بینیم که آمریکایی ها هر از گاهی به آنجا نیرو اعزام می نمایند و بعضی اوقات نیز در حال خارج کردن آنها هستند. عراق نیز شاهد بازی مشابهی، یعنی عقب نشینی نیروها و تقویت آنهاست که فرآیند چرخشی یا چیزی شبیه به آن به شمار می رود.

وی بیان کرد: آمریکایی ها هرگز جایی را که به آنجا آمده اند ترک نمی نمایند. اگر هم ترک نمایند با حالت اجبار است همان طور که در ویتنام رخ داد. تا زمانی که در روی آنها بسته نگردد هیچ چشم انداز واقعی برای عقب نشینی آنها وجود ندارد و فقط حرف و حدیث هایی دراین باره گفته می گردد.

4106/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1075

به "نظامیان آمریکا تا مجبور نشوند، عراق را ترک نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان آمریکا تا مجبور نشوند، عراق را ترک نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید