خبرنگاران روسیه ادامه فعالیت گروه آستانه را ضروری گفت

به گزارش تور تایلند ارزان، مسکو - خبرنگاران- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر همکاری کشورش با ایران و ترکیه برای حل مسائل سوریه گفت: ادامه فعالیت گروه آستانه را ضروی می دانیم.

خبرنگاران روسیه ادامه فعالیت گروه آستانه را ضروری گفت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، لاوروف روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه گفت: ما از سیر مثبت فعالیت کمیسیون تصحیح کمیته قانون اساسی سوریه استقبال کردیم. این ساختار در ماه ژانویه سال 2018 در نشست کنگره ملی گفت وگوهای سوریه در سوچی و به ابتکار روسیه، ایران و ترکیه سه کشور ضامن مذاکرات آستانه ایجاد شد.

وی ادامه داد: معتقد به ضرورت ادامه فعالیت گروه آستانه هستیم. این تنها ساز و کار بین المللی برای یاری به حل و فصل مساله سوریه است که در عمل کارایی و سودمندی آن اثبات شده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: با بهبودی وضع سیاسی-نظامی سوریه باید نتایج بدست آمده برای حل مسائل اجتماعی و مالی این کشور را تقویت کرد. این امر به ایجاد شرایط مساعد حداکثری برای بازگشت پناهندگان و مهاجران اجباری داخلی یاری خواهد نمود.

تحریم های یکجانبه آمریکا مانع حل مسائل سوریه

لاوروف گفت: تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا و بعضی متحدان آن که در شرایط کووید-19 اقدام تبهکارانه هستند، مانع حل مسائل اجتماعی و مالی می شوند که مردم سوریه با آن روبرو هستند.

وی اضافه کرد: بر محکومیت حضور غیرقانونی نظامیان خارجی در سوریه که بدون هرگونه دعوتی در این کشور حضور دارند، تاکید داریم.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که در مذاکرات با طرف سوری، به تفصیل درخصوص روابط دوجانبه ازجمله مسائل مربطو به همکاریهای فنی-نظامی و مالی -بازرگانی و همکاری در عرصه های انسانی گفت وگو و گفتگو کردیم.

رقابت ناسالم و غیرصادقانه آمریکا در عرصه بین المللی

لاوروف در ادامه سخنان خود گفت که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به تازگی به روسیه توصیه کرد که برای پیشبرد منافع خود از شیوه های دمکراتیک استفاده کند.

وی اضافه کرد: سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به آفریقا را یادآوری می کنیم که در سخنان خود از کشورهای آفریقایی خواست تا از همکاری مالی با روسیه و چین خودداری نمایند زیرا این کشورها در روابط مالی خارجی با کشورهای آفریقایی از اهداف خودخواهانه و بد پیروی می نمایند.

وی ادامه داد: پمپئو توصیه کرد که کشورهای آفریقایی با آمریکا همکاری نمایند که صرفا می خواهد با کشورهای این قاره بدون هرگونه اهداف سودجویانه همکاری کند. رقابت ناسالم و غیرصادقانه آمریکا و کوشش این کشور برای ضربه زدن به منافع دیگران کاملا آشکار است و این اقدامات را نمی توان دمکراسی خواند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه در خصوص انتقاد پمپئو از اقدامات روسیه در منطقه مدیترانه گفت: در چهار سال اخیر در کار با دولت کنونی آمریکا عادت نموده ایم که ایالات متحده آمریکا نمی خواهد یا نمی تواند نگرانی خود را بر اساس شواهد موجود در پشت میز مذاکره مورد آنالیز قرار دهد.

وی اضافه کرد: مقامهای آمریکایی و کشورهای دیگر متحد این کشور عادت کردند که بطور علنی دیگران را متهم نموده و سپس بدون ارائه شواهد سعی می نمایند این را بخشی از دستور کار بین المللی قرار دهند که اثبات شده است.

لاوروف گفت: آنها اینگونه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیز در رابطه با ادعا در خصوص حمله هکرها و ادعا در مسمومیت اسکریپال و ناوالنی رفتار کردند که هیچ گونه شواهدی را ارائه نمی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1527

به "خبرنگاران روسیه ادامه فعالیت گروه آستانه را ضروری گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه ادامه فعالیت گروه آستانه را ضروری گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید