نماینده آمریکا به عربستان و عمان سفر می نماید

به گزارش تور تایلند ارزان، ایرنا نوشت:وزارت خارجه آمریکا از سفر امروز نماینده ویژه واشنگتن در یمن به عربستان و عمان با هدف مذاکره با مقامات این دو کشور در خصوص جنگ یمن اطلاع داد.

نماینده آمریکا به عربستان و عمان سفر می نماید

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس این گزارش تیم لندرکینگ قرار است امروز به عربستان و عمان سفر کند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت، هدف این سفر مذاکره با مقامات این دو کشور در خصوص اقدامات برای سرانجام دادن به جنگ یمن است.

از جمله محورهای مذاکره این مقام آمریکایی در عربستان و عمان، تضمین انتقال کالاها و یاری های بشردوستانه به یمن، کوشش برای برقراری آتش بس پایدار و ترغیب طرفهای درگیر به فرایند سیاسی خواهد بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از زمان شروع فعالیتش در سمت ریاست جمهوری این کشور، مسئله یمن را یکی از اولویت های کاری خود قرار داد و تیم لندرکینگ را برای یاری به اقدامات متوقف شده سازمان ملل با هدف سرانجام دادن به جنگ یمن منصوب کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1741

به "نماینده آمریکا به عربستان و عمان سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا به عربستان و عمان سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید