هشدار اشتاین مایر درباره جدایی آلمان در آستانه انتخابات های ایالتی شرق

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس جمهور آلمان در آستانه برگزاری انتخابات های ایالتی مهم در شرق آلمان درباره خطر جدایی در کشورش هشدار داد.

هشدار اشتاین مایر درباره جدایی آلمان در آستانه انتخابات های ایالتی شرق

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، در آستانه برگزاری انتخابات های محلی در شرق آلمان ، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان خواهان مناقشات سیاسی سازنده در کشورش شده و تاکید نمود که نفرت و وحشی گری نباید به مسئله ای عادی در کشور ما تبدیل گردد.

وی در آستانه برگزاری انتخابات ایالتی در زاکسن و براندنبورگ درباره جدایی کشورش هشدار داده و آرزو کرد که انتخابات ها به عنوان لحظاتی برای متحد شدن کشور با هم تبدیل گردد. وی تاکید نمود که عشق و مناقشات درباره آینده به هم تعلق دارند. اما من یک چیز را باید آشکارا بگویم که کشور ما نباید در جهت جدایی قرار گیرد. همچنین هر کسی که به کابین انتخاباتی قدم می گذارد باید به این مسئله فکر کند. وی آلمانی ها را به مناقشات سیاسی سازنده فراخوانده و با نگاهی به انتخابات های ایالتی که در سرانجام هفته برگزار می گردد سیاستمداران و انتخاب کنندگان را به عهده داری مسئولیت برای حمایت از فرهنگ مناقشات دموکراتیک فراخواند.

نتایج نظر سنجی های که اخیرا صورت گرفته است نشان می دهد که موفقیتی چشم گیر در انتخابات های ایالتی شرق آلمان در انتظار حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بوده واز طرف دیگر احزاب بزرگ آلمان هم باید انتظار شکست تلخ و ریزش چشمگیر آراء خود در این انتخابات ها را داشته باشند.

بعضی کارشناسان نتایج احتمالی این انتخابات را عامل وقوع زلزله سیاسی سختی در آلمان می دانند.

دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان شروع تشکیل، با چالش های فراوانی روبه رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تأثیر بدی روی محبوبیت این دولت بین شهروندان گذاشته و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد.

احزاب ائتلاف بزرگ در آلمان در انتخابات اروپایی اخیر هم نتایج بدی را کسب کردند.

انتخابت ایالتی زاکسن و براندنبورگ فردا (10 شهرویور ماه) برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 448

به "هشدار اشتاین مایر درباره جدایی آلمان در آستانه انتخابات های ایالتی شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اشتاین مایر درباره جدایی آلمان در آستانه انتخابات های ایالتی شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید