هشدار ترامپ به چین: منتظر انتخابات 2020 نمانید

به گزارش تور تایلند ارزان، ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به چین هشدار داد که برای دستیابی به توافقی تجاری با واشنگتن منتظر انتخابات 2020 ایالات متحده نماند که آن وقت توافق، خیلی سخت خواهد شد.

هشدار ترامپ به چین: منتظر انتخابات 2020 نمانید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

ترامپ روز سه شنبه در سلسله توییت های صبحگاهی خود به وقت آمریکا اظهار داشت که چین ممکن است در صورت پیروزی یک دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به توافقی عالی دست یابد.

وی در عین حال یادآور شد که اگر خودش پیروز انتخابات باشد، توافقی پیشنهادی به چین، سخت تر از توافقی خواهد بود که اکنون در خصوصش مذاکره می گردد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به پکن هشدار داد که محتمل است اصلا توافقی حاصل نگردد.ترامپ در یکی از توییت های خود نوشت: چین خیلی بد عمل می نماید، به بدترین نحو ظرف 27 سال، قرار بود خرید محصولات کشاورزی ما را همین حالا شروع نمایند، اما نشانه ای از انجام این کار دیده نمی گردد. مشکل با چین این است، آنها پیروز عمل نمی نمایند. اقتصاد ما در سه سال گذشته، از اقتصاد چین خیلی بزرگتر شده است.9109

ترامپ اضافه نمود: تیم من اکنون با آنها مشغول مذاکره هستند، اما آنها همواره توافق را در خاتمه به نفع خود تغییر می دهند.

پس از شکست مذاکرات چین و آمریکا در ماه می (اردیبهشت ماه)، ترامپ مبلغ تعرفه بر کالاهای چینی را به 200 میلیارد دلار افزایش داد و تهدید کرد که تعرفه های 300 میلیارد دلاری بر واردات چین اعمال می نماید. وی درعین حال گفت که این کار را تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد، انجام نمی دهد.

درهمین حال، مذاکرات تجاری چین و آمریکا که از چند ماه پیش متوقف شده بود، امروز سه شنبه به منظور یافتن راه حلی برای خروج از جنگ تجاری در بندر شانگهای واقع در شرق چین از سرگرفته شد.

مهمترین هدف از برگزاری این نشست دو روزه شناخت مشترک از خواسته های مهم رهبران دو کشور در دیدار اوساکا عنوان شده اما در عین حال قرار است مقامات دو کشور بر اساس اصل برابری و احترام به یکدیگر، خواسته های خود را در این نشست که دوازدهمین دور آن است، پیگیری و آنالیز نمایند.

این مذاکرات بین لیوخه معاون نخست وزیر چین و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا برگزار شده است.

روسای جمهوری دو کشور، ماه گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در ژاپن به توافق رسیدند که مذاکرات را بار دیگر از سربگیرند. ترامپ همچنین در آن نشست قول داد که تعرفه جدید بر کالاهای چینی تا معین شدن نتیجه مذاکرات جدید اعمال نکند.

از شروع مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریه سال 2018 (بهمن 96) به این سو، دو کشور در 11 نشست دو جانبه، در خصوص اکثر مسایل مورد اختلاف به توافق رسیدند، اما مذاکرات بارها به خاطر عهدشکنی آمریکا دچار فراز و نشیب شد.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 348

به "هشدار ترامپ به چین: منتظر انتخابات 2020 نمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترامپ به چین: منتظر انتخابات 2020 نمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید