4 عامل معین کننده چشم انداز مالی دنیا در سال های آینده

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: فارین پالیسی طی گزارشی سیاست های فدرال رزرو آمریکا، بحران منطقه یورو، سیاست های مالی ژاپن، و شرایط چین را به عنوان 4 عامل مشخص کننده چشم انداز اقتصاد دنیا در سال های آینده برشمرد.

4 عامل معین کننده چشم انداز مالی دنیا در سال های آینده

به گزارش خبرنگاران، فارین پالیسی طی گزارشی نوشت: پس از آنکه ارزش سهم در بازارهای بورس در انتها ماه جولای کاهش یافت، بازارهای اصلی از یک دوره دیگر ثبات نسبی برخوردار شده اند. فارغ از نکول آرژانتین در پرداخت بدهی هایش و چند تنش ژئوپلتیک، اتفاق چندانی رخ نداده است تا موجب نگرانی از وقوع یک بحران دیگر گردد. نرخ بیکاری در آمریکا، حوزه یورو و حتی ژاپن، هرچند به صورت کند، اما به شکلی مداوم در حال کاهش یافتن است. تقاضای داخلی مجددا افزایش یافته است، اما آیا طوفانی در این گوشه و اطراف در حال وقوع است؟ در اینجا می توان به چند عاملی که در چشم انداز اقتصادی چند سال آینده دنیا تاثیر گذار هستند، اشاره نمود:

1-فدرال رزرو ممکن است همه را تعجب زده کند. برای سال های متمادی، فدرال رزرو معتقد بود که برای افزایش نرخ بهره تا سال 2015 صبر خواهد نمود. هیچ چیزی اتفاق نیفتاده که موجب تغییر این طرح گردد. با نزدیک شدن سال جدید، نرخ بهره دراز مدت، مطمئنا در واکنش به افزایش نرخ بهره های کوتاه مدت افزایش خواهد یافت.

ادامه تقویت بازار کار که موجب مطمئن شدن مردم از درآمد آینده شان می گردد، احتمالا تقاضا برای خرید مسکن را افزایش خواهد داد. افزایش نرخ بهره این پیغام را خواهد داشت که فدرال رزرو معتقد است اقتصاد آمریکا در جهت رو به رشد خود قرار گرفته است.

2.حوزه یورو همچنان با مشکل روبرو است. در حال حاضر، حوزه یورو در حال مسابقه دادن با خودش است. خانواده ها برای پرداخت هزینه هایشان دارایی خود را کاهش داده اند. حال سوال اینجاست که آیا قبل از تمام شدن دارایی ها، میزان فرصت های شغلی افزایش خواهد یافت یا نه. در چند ماه گذشته، نرخ بیکاری در چند کشوری که بیشترین تاثیر را از بحران اقتصادی پذیرفته بودند، آغاز به کاهش نموده است. اما ایتالیا همچنان از میزان بالای بیکاری رنج می برد.

3-موضع ژاپن در بازارهای اعتباری دنیا نامشخص است. بانک های مرکزی آمریکا، حوزه یورو و انگلیس بسیار مستقل تر از بانک مرکزی ژاپن هستند و رهبران آنها بسیار نزدیکتر سیاست های پولی شان را هماهنگ می نمایند. اما تغییر جهت بادهای سیاسی داخلی می تواند سیاست های اقتصادی را به شدت در توکیو تغییر دهد، همانگونه که هنگام پیروزی شینزو آبه در انتخابات سال 2012 تغییر داد. موعد انتخابات بعدی، سال 2016 است. اگر سیاست های آبه نتواند موجب رشد اقتصادی گردد، ممکن است ژاپن بار دیگر تحت مدیریتی جدید قرار گیرد.

4-چین فرصت عظیمی برای رشد دارد. چند سال اخیر، بهترین سال ها برای چین نبوده است. وابستگی این کشور به صادرات، بدون در نظر دریافت جدال داخلی آن با بازارهای اعتباری و سرمایه گذاری دولتی، موجب کاهش قابل توجه پیش بینی ها در خصوص رشد اقتصادی این کشور شده است. تغییر جهت از تقاضای خارجی به تقاضای داخلی که از سوی پکن دنبال شده، آسان نبوده است. بین آوریل 2011 و آوریل 2014 پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی چین کاهش یافته است. از آن موقع به بعد پیش بینی ها ثابت شده و بسته بلندپروازانه اصلاحات اقتصادی ای که سال گذشته پیشنهاد شد، احتمالا به زودی میزان پیش بینی ها از رشد اقتصادی چین را افزایش خواهد داد.

به رغم تحریم های اعمال شده علیه روسیه، کشمکش ها در آب های شرق آسیا، هرج و مرج در خاورمیانه و دیگر عوامل، چرخ اقتصاد دنیای همچنان به چرخیدن ادامه داده است. با وجود اینکه شرکت هایی که بازارها را حرکت می دهند در سراسر دنیا گسترش یافته اند، اما سرمایه گذاران و مدیران در جدا کردن خود از تحولات موقتی، زبردست تر شده اند.

174

منبع: تسنیم
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 724

به "4 عامل معین کننده چشم انداز مالی دنیا در سال های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 عامل معین کننده چشم انداز مالی دنیا در سال های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید