سران آمریکا و چین در اجلاس گروه 20 دیدار می نمایند

به گزارش تور تایلند ارزان، تهران - خبرنگاران - مشاور مالی کاخ سفید روز یکشنبه اظهار داشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی او، احتمالا در حاشیه اجلاس گروه 20 در ژاپن، دیدار و در خصوص مسائل تجاری گفت و گو می نمایند.

سران آمریکا و چین در اجلاس گروه 20 دیدار می نمایند

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اجلاس گروه 20 قرار است اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه امسال) در ژاپن برگزار گردد.

لری کودلو مشاور مالی کاخ سفید با اعلام خبر دیدار روسای جمهوری آمریکا و چین، یادآور شد که در حال حاضر دیدارهای جدیدی بین طرف های مذاکره کننده پکن و واشنگتن تشکیل نخواهد شد.

آمریکا روز آدینه تعرفه کالاهای وارداتی چین را به ارزش 200 میلیارد دلار افزایش داد و جنگ تجاری میان دو کشور بالا گرفت.

کودلو با اشاره به اینکه چین طی چند هفته گذشته، به بعضی از تعهدات خود پشت پا زده است، یادآور شد که در حال حاضر، مساله مهم اطمینان از این مساله است که آیا پکن به تغییراتی که وعده داده است، عمل می نماید یا نه.

از سویی، لیوخه معاون نخست وزیر چین که ریاست مذاکرات تجاری با آمریکا را برعهده دارد، ادعای واشنگتن مبنی بر تخلف پکن از تعهداتش را نادرست توصیف کرد و گفت: مذاکرات برای خاتمه جنگ تجاری با آمریکا ادامه دارد و دور بعدی در پایتخت چین برگزار خواهد شد.

تازه ترین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین روز آدینه بدون دستاورد، خاتمه یافت و ترامپ به بخش بازرگانی آمریکا دستور داد آغاز به اعمال تعرفه بر همه کالاهای وارداتی باقی مانده از چین کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز گذشته (شنبه) خواهان توجه به تولیدات داخلی کشورش شد تا شرکت های آمریکایی، از تاثیر جنگ تجاری با چین در امان بمانند.

ترامپ هشدار داده است که به زودی بر تمامی کالاهای وارداتی باقی مانده چین، تعرفه های 25 درصدی وضع می نماید.

رابرت لایتیزر مذاکره کننده تجاری آمریکا بیان کرد که ترامپ به تیم مذاکراتی واشنگتن دستور داده است فرآیند افزایش تعرفه ها بر همه کالاهای وارداتی از چین را افزایش دهند و این رقم را به حدود 300 میلیارد دلار برساند.

چین نیز بخش کشاورزی آمریکا را با اعمال تعرفه های تلافی جویانه، تهدید نموده است. گزارش رسانه ها حاکی است که چین تدابیر مقابله جویانه فراوانی برای رویارویی با آمریکا در جنگ تجاری دارد.

شبک**9109**9241

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.
منبع: ایرنا
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 277

به "سران آمریکا و چین در اجلاس گروه 20 دیدار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران آمریکا و چین در اجلاس گروه 20 دیدار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید