هیل ، کاندولیزا رایس بهترین شریک انتخاباتی برای بایدن است

به گزارش تور تایلند ارزان، پایگاه خبری هیل با توجه به اعتراضات ضدنژادپرستی اخیر و شرایط این کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، کاندولیزا رایس دیپلمات شناخته شده آفریقایی-آمریکایی تبار را بهترین گزینه برای معاونت جو بایدن دانست.

هیل ، کاندولیزا رایس بهترین شریک انتخاباتی برای بایدن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اخیراً نام 11 انتخاب خود برای معاونت جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات پیش روی ریاست جمهور آمریکا را منتشر کرد. به نوشته پایگاه خبری هیل هر یک از این افراد معقول، باهوش و سخنور هستند و به قانون اساسی احترام می گذارند و بنابراین هر کدام می توانند انتخاب های شایسته تری در مقابل ترامپ برای راهنمایی کشور باشند.

به نوشته هیل، با توجه به اعتراضات گسترده سراسری در آمریکا به قتل هولناک جورج فلوید توسط یک افسر سفیدپوست پلیس و همدستانش، بایدن بهتر است و به احتمال زیاد یک شریک انتخاباتی سیاه پوست را انتخاب کند. اما در این انتخاب تنها بحث زمان مطرح نیست بلکه صحبت از سیاست هم هست. اگر رای دهندگان سیاه پوست در سال 2016 مثل زمانی که از باراک اوباما حمایت کردند، از هیلاری کلینتون حمایت نموده بودند، اکنون او رئیس جمهور آمریکا بود و کابوس ملی طولانی با ترامپ هرگز شروع نشده بود.

پنج نفر از انتخاب های واشنگتن پست برای معاونت بایدن سیاه پوست هستند، اما هر کدام یک اشکال عظیم دارند. از این تعداد تنها سناتور کامالا هریس، در سطح ملی شناخته شده است. سایر گزینه ها شامل سوزان رایس، مشاور سابق امنیت ملی؛ استیسی آبرامز، قانونگذار سابق ایالت جورجیا؛ کیشا لنس باتمز، شهردار آتلانتا؛ و ول دمینگز، نماینده مجلس از فلوریدا چنین وجهه ای ندارند.

بنابر این گزارش، همچنین هیچ یک از این گزینه ها جاذبه لازم برای این سمت را ندارند به خصوص که با توجه به سن بالای بایدن احتمال جایگزینی این شخص به عنوان رئیس جمهور بالاست. با این حال، هریس حتی در بین هواداران دموکراتها در جامعه محبوبیت لازم را ندارد و درست به همین دلیل نتوانست خود را تا رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری برساند.

او نتوانست پاسخ های جدید برای مسائل بنیادی کشور بدهد یا حتی به وضوح آن ها را بیان کند. برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات که به نفع بایدن کنار رفت دست کم پاسخهای دست دوم داشت. هریس و سایر نامزدها از جمله بایدن چیزی را گفتند که مردم می خواستند بشنوند نه چیزی که احتیاج داشتند بشنوند. از بایدن در ادامه کارزار انتخاباتی اش هم انتظار نمی رود خیلی واقعی به مسائل بپردازد. پیغام اصلی او این است دونالد ترامپ نیست و همین می تواند باعث پیروزی دموکرات ها گردد.

هیل در ادامه نوشت: با توجه به این نکات و این که بایدن در صورت پیروزی پیرترین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و معاون وی باید آمادگی جایگزینی اش را داشته باشد، کاندولیزا رایس بهترین گزینه برای معاونت اوست. او در دوره ریاست جمهور جورج بوش وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود. رایس همچنین در دوره جیمی کارتر و بوش پدر به عنوان کارآموز وزارت خارجه خدمت نموده است.

به نوشته هیل، او گرچه جمهوری خواه است اما متعصب نیست. بنابراین در نظر مستقل ها گزینه خوبی است. انتخاب رایس باعث اتحاد می گردد و در نتیجه نه تنها ترامپ را از آرای میانه روها محروم می نماید، بلکه میلیون ها رای دست راستی را هم از او خواهد گرفت. کاندولیزا رایس می تواند کشور را به آن شکل که احتیاج است اداره کند و این به دلیل دانش او در زمینه امور خارجه، تجربه اش در زمینه امنیت ملی و ارتباط نزدیکش با سران کنونی و سابق دنیا میسر خواهد شد.

رایس اخیراً در ادامه انتقادهای چهره های ارشد جمهوری خواه آمریکایی از مواضع تفرقه افکنانه رئیس جمهور این کشور در قبال اعتراضات اخیر، از دونالد ترامپ خواست از توییت کردن درباره مسائل مهم از قبیل زخم عمیق نژادپرستی دست بردارد و با مردم آمریکا با زبان وحدت سخن بگوید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1221

به "هیل ، کاندولیزا رایس بهترین شریک انتخاباتی برای بایدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیل ، کاندولیزا رایس بهترین شریک انتخاباتی برای بایدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید