واقعیت هایی جالب درباره کلیسای جامع فلورانس ایتالیا

به گزارش تور تایلند ارزان، واقعیت هایی درباره کلیسای جامع فلورانس ایتالیا

اگر به چشم انداز شهری فلورانس نگاهی بیندازید بنایی زیبا و استواری را می بینید که سالیان سال از برجسته ترین و زیباترین ساختمان های شهر بوه است. کلیسای جامع فلورانس نه فقط به خاطر بزرگی و زیباییش که به دلیل تاریخ صدها ساله و معماری شاهکار گنبدش شایسته تحسین و بازدید است. می خواهیم واقعیت هایی جالب درباره کلیسای جامع فلورانس بگوییم تا با این شاهکار معماری بیشتر آشنا شوید، خبرنگاران را همراهی کنید.

واقعیت هایی جالب درباره کلیسای جامع فلورانس ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ساخت این کلیسا بیش از 140 سال طول کشیده است

در سال 1293 ، گروهی از معماران با برنامه های بلندپروازانه و ایده های ناب مامور شدند تا کلیسایی زیبا به همراه گنبدی خیره نماینده درست نمایند هرچند که در آن موقع هیچ تکنولوژی ای برای درست کردن گنبد وجود نداشت. به هر حال، آن ها آغاز به ساخت کلیسا کردند اما بخشی از گنبد را سال ها نیمه کاره رها کردند به طوری که از آغاز تا کامل شدن این کلیسا بیش از 140 سال به طول انجامید.

گنبد کلیسا در طول 16 سال ساخته شد

در دوره ای که مدت زمان زیادی برای ساخت معماری های مختلف طول می کشید و هیچ طراحی نتیجه کار خودش را نمی دید برونلسکی پیروز شد پروژه خودش را در طول 16 سال تمام کند و شاهکار خود و واکنش تحسین برانگیز دیگران را ببینید. او کار ساخت این گنبد را در سال 1420 آغاز و در سال 1436 تمام کرد؛ مدت زمانی که برای خلق این شاهکار خیلی کم به نظر می رسد.

این کلیسا بر روی کلیسایی کوچک ساخته شده است

هنوز هم آثار به جای مانده از کلیسای قبلی را می توان در زیر این کلیسا دید. این کلیسای کوچک در بین قرن های 4 تا 6 ساخته شده بود، در کلیسای جامع یک موزه زیر زمینی هست که در آن می توانید آثار کشف شده آن کلیسا را ببینید.

کسی که گنبد این کلیسا را ساخت هیچ تجربه قبلی معماری نداشته است

برونلسکی یک طلاساز بود و قبلا هیچ کار معماری ای انجام نداده بود ولی در مقابل تعجب همگان توانست بنایی را بسازد که به طور حیرت آوری تا امروز پابرجا مانده است. انگار کار طلا سازی و پیوند زیبایی، ظرافت و مهارت او را در کار معماری خبره نموده بود.

زمانی که برونلسکی (معمار گنبد کلیسا) به جهان آمد 80 سال از آغاز ساخت این کلیسا بدون هیچ نتیجه ای گذشته بود

همانطور که ساخت کلیسا ادامه پیدا می کرد و کلیسا بزرگ و بزرگ تر می شد یک سوال همچنان بدون جواب مانده بود: اینکه چگونه می توان بر روی این بنای عظیم گنبدی بزرگ درست کرد! هیچ کس ایده و طرحی نداشت تا در نهایت برونلسکی پیروز به این کار شد.

این کلیسا سومین کلیسای جامع بزرگ جهانست

این کلیسای جامع بعد از کلیسای جامع سنت پیترز در رم و سنت پل در لندن سومین کلیسای جامع بزرگ جهانست. در قرن 15، زمانی که ساخت این کلیسا به خاتمه رسید با 153 متر طول، 90 متر عرض و 90 متر ارتفاع بزرگ ترین کلیسای جامع جهان بود.

نمای ظاهری کلیسا در ابتدا این شکلی نبود

این کلیسا در سال 1294 توسط آرنولفو طراحی شد، طراحی ای که در طول زمان بارها دستخوش تغییر شد. در سال 1418 کلیسا ساخته شد و فقط گنبدش نیمه تمام ماند اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید آنچه امروز از نمای ظاهری این کلیسا می بینیم در سال 1887 درست شده است. این گنبد، ویترینی از هنرمندی چندین و چند طراح و معمار است که در طول سالیان، هنر خود را برای تکمیل این گنبد به کار برده اند.

در این کلیسا در واقع دو گنبد وجود دارد

چیزی که شما به عنوان گنبد می بینید در واقع پوسته سازه درونی است. بین پوسته و سازه آجری راه پله ای وجود دارد که با 436 پله به بالای کلیسا می رسد و همانطور که از گنبد بالا می روید می توانید نگاهی به طرح اولیه گنبد بیندازید.

گنبد این کلیسا بزرگ ترین گنبد آجری جهانست

این گنبد همچنان بزرگ ترین گنبد آجری جهانست و پرابهت تر از گذشته پابرجا مانده است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 600

به "واقعیت هایی جالب درباره کلیسای جامع فلورانس ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت هایی جالب درباره کلیسای جامع فلورانس ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید