واکنش دوباره شورای سیاستگذاری هنر و تجربه به نام یک سیمرغ

به گزارش تور تایلند ارزان، شورای سیاستگذاری موسسه هنر و تجربه نسبت به سیمرغی که در جشنواره ملی فیلم فجر با نام هنر و تجربه ولی بدون حضور نماینده ای از سوی این گروه سینمایی اهدا می گردد، واکنش نشان داد.

واکنش دوباره شورای سیاستگذاری هنر و تجربه به نام یک سیمرغ

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی هنر و تجربه،با توجه به اینکه در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر سیمرغی با عنوان هنر و تجربه اهدا می گردد، شورای سیاستگذاری گروه سینمایی هنر و تجربه نسبت به عنوان این جایزه واکنش نشان داد.

جعفر صانعی مقدم مدیرعامل موسسه هنر و تجربه با اشاره به این نکته که سیمرغ هنر و تجربه در حالی اهدا می گردد که نماینده ای از این گروه سینمایی در هیات انتخاب و داوری جشنواره حضور ندارند، نظرات شورای سیاستگذاری گروه سینمایی هنر و تجربه را منتقل کرد.

شورای سیاستگذاری معتقدست این سیمرغ در حالی در جشنواره ملی فیلم فجر اهدا میگردد که هیات انتخاب و داوری به نمایندگی از گروه سینمایی هنر و تجربه در جشنواره حضور ندارند و همچنین از آنجا که این عنوان مشخصاً به نام این گروه سینمایی ارجاع می دهد لذا شورای سیاستگذاری خواهان این است که عنوان این سیمرغ تغییر کند و یا نمایندگانی از سوی این گروه سینمایی در بخش انتخاب و داوری حضور داشته باشند تا در پی این اتفاق توجه بیشتر و تخصصیتری به فیلمهای هنری و تجربی مبذول گردد. اعضای شورا همچنین با استقبال از بازگشت بخش نگاه نو ویژه فیلم اولی ها به جشنواره فیلم فجر و رویکرد جدی تر به پذیرفتن فیلم هایی با نگاه هنری و تجربی در این رقابت سینمایی، امیدوار است مسئولان سینمایی به ایجاد بخش مستقل هنر و تجربه نیز اقدام نمایند تا از این راستا این بخش از سینمای ایران که با خود موضوعات و ساختار متفاوتی می آورند، تقویت گردد.

شورای سیاستگذاری و مدیران گروه هنر و تجربه با احترام به نمایندگان سینمای هنری و تجربی در جشنواره و برگزیده این بخش، ابراز امیدواری می نماید که در دوره بعدی جشنواره ملی فیلم فجر سینمای هنر و تجربه دارای بخش مستقل گردد و یا جشنواره ای ویژه فیلم های هنری و تجربی به شکل مستقل برگزار گردد تا از این راستا فیلمسازانی که رویکرد متفاوتی به سینما دارند فرصت بروز و ظهور بیشتری داشته باشند.

گروه سینمایی هنر و تجربه از سی و سومین دوره جشنواره با معرفی فیلمهای خود به جشنواره ملی فیلم فجر، داوری و اهدای تندیس هنر و تجربه را نیز برعهده داشت ولی از دوره سی و ششم با تغییر تندیس هنر و تجربه به سیمرغ، هیات انتخاب و داوری این بخش حذف شد. این گروه سینمایی سال گذشته نیز موضع خود را نسبت به این سیمرغ که با نام هنر و تجربه ولی بدون داوری نمایندگان گروه اهدا می گردد، اعلام نموده بود.

در حال حاضر گروه هنر و تجربه در جشنواره هایی چون فیلم کوتاه تهران و سینماحقیقت بهترین ها را به داوری خود معرفی می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 244

به "واکنش دوباره شورای سیاستگذاری هنر و تجربه به نام یک سیمرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دوباره شورای سیاستگذاری هنر و تجربه به نام یک سیمرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید