پوتین: مردم روسیه باید بهبود اوضاع در کشور را لمس نمایند

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به ثبات شرایط اقتصاد کلان، کاهش تورم و بیکاری در کشور، ثبات ارزش پول ملی و پویایی مثبت در رشد فراوری ناخالص داخلی، تأکید کرد که وظیفه اصلی دولت روسیه باید افزایش سطح زندگی شهروندان باشد.

پوتین: مردم روسیه باید بهبود اوضاع در کشور را لمس نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه نشست شورای توسعه راهبردی و طرح های ملی را به منظور جمع بندی نخستین نتایج فعالیت آن تشکیل داد. پوتین با تأکید بر اینکه مقیاس پروژه های ملی در کشور بی سابقه است، ولی شکایت کرد که شهفرایندان روسی تا به امروز از آنها آگاهی کمی دارند و چندین بار در طول این جلسه بر اهمیت این مسئله تأکید کرد که هدف نهایی این ابتکارات، در واقع ارتقاء سطح زندگی مردم است که تحقق نیافته است.

رئیس جمهوری روسیه بر منحصر به فرد بودن پروژه های ملی به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصاد ، زیرساخت ها ، جمعیت شناسی ، سلامت، بومی شناسی و فرهنگ تأکید نموده و گفت: پیش از این چنین طرح هایی به این گستردگی و وسعت دامنه انجام نشده و از آنها برای دستیابی به اهداف معین در مناطقی مختلف کشور استفاده نشده است. خود این واقعیت که این طرح ها در حال اجرا هستند، گویای افزایش کیفی توانایی های کشور است، ولی البته دستاوردهای اجتماعی در وهله نخست اهمیت قرار دارند.

ولادیمیر پوتین اضافه نمود: در مجموع، نمونه های جداگانه درست بودن مکانیزم انتخاب پروژه های ملی را نشان می دهد ، ولی مسائل متعدد در فرایند اجرای آنها نباید از نظر دور داشت و انتظار می رود که این مسائل روشن شده و توجه ویژه ای به یافتن راه های مناسب برای برطرف آنها انجام گردد.

رئیس جمهور ابراز نارضایتی کرد که متاسفانه نتیجه اصلی که همانا تغییرات واقعی برای بهتر شدن زندگی مردم است، حاصل نشده و با اشاره به نظرسنجی ها، یادآور شد: من مطمئن نیستم که اکنون بیشتر مردم کشور بتوانند چنین تغییراتی را لمس نمایند.

پوتین خواهان آن شد که مقامات دولتی در هر شرایطی ضرورت توجه همیشگی به منافع شهفرایندان را در نظر داشته و برقراری ارتباط و تماس مداوم با شهفرایندان، مبنای اقدامات آنها باشد.

رئیس جمهور گفت: وظیفه اصلی دولت فدراسیون روسیه باید افزایش سطح زندگی شهفرایندان باشد. بدیهی است که نرخ رشدی که به دست آوردیم برای ما کافی نیست. برای افزایش نرخ رشد اقتصاد ، بهبود ساختار و کیفیت آن ، کارهای زیادی باید انجام گردد.

وی در عین حال تأکید کرد که تحقق پروژه های ملی به خودی خود یک هدف نیست، بلکه آنها باید در جهت رشد مالی کشور و بهبود زندگی شهفرایندان هدف گیری شوند.

به گفته وی ، مشکل افزایش درآمدهای واقعی شهفرایندان روسیه همچنان حل نشده ، اگرچه از سه ماهه سوم امسال می توان افزایش معینی از دستمزدها را مشاهده کرد. رئیس جمهور از دولت خواست نه تنها این فرایند را حفظ نموده، بلکه آن را تقویت کند.

علاوه بر این ، پوتین موفقیت در توسعه زیرساختارهای حمل و نقلی کشور را مورد توجه قرار داد. وی همچنین یادآور شد که دولت به همراه بانک مرکزی تورم را به سطح حداقل حدود 3 درصد رسانده ا ند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به ثبات شرایط اقتصاد کلان در کشور اشاره نموده و گفت: در روسیه تورم و بیکاری پایین آمده است ، پول ملی پایدار شده و همه اینها شروط خوبی برای دستیابی به نتایج عالی مالی است. با وجود پویایی مثبت در رشد فراوری ناخالص داخلی، ولی مطمئناً نرخ رشد نمی تواند رضایت بخش باشد و ضروری است تا تدابیر لازم در این رابطه اتخاذ گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 834

به "پوتین: مردم روسیه باید بهبود اوضاع در کشور را لمس نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: مردم روسیه باید بهبود اوضاع در کشور را لمس نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید