مخفی کاری سران اروپا در خرید گاز روسیه

به گزارش تور تایلند ارزان، یکی از مقامات دولت مجارستان گفت: بسیاری از سران اروپا نمی خواهند اقرار نمایند که در حال معامله با روسیه با شرایط مشخص شده از سوی این کشور هستند.

مخفی کاری سران اروپا در خرید گاز روسیه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، گرگلی گولیاس، مقام دولتی مجارستانی طی محاسبه ای گفت: در حالی که بسیاری از رهبران اروپایی به صورت عمومی گفته اند که گاز روسیه را آن گونه که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور گفته به روبل نمی خرند، 10 عضو اتحادیه اروپا از لحاظ فنی در حال اجرای این دستور پوتین هستند.

به گفته گولیاس، سران این کشور ها به خاطر اینکه وجهه یک اروپایی خوب را بگیرند به این اقدام اقرار نمی نمایند.

این مقام مجارستانی گفت: مجارستان در بانک گازپروم یک حساب یورویی باز نموده که پیش از واریز پول به حساب صادرنمایندگان گاز روسیه آن را به روبل تبدیل می نمایند.

این سامانه به مشتریان اروپایی گاز روسیه این امکان را می دهد تا آن گونه که پوتین گفته به خرید گاز از این کشور ادامه دهند.

بنا به دستور رئیس جمهور روسیه که اواخر ماه مارس صادر شد کشور های غیردوست مشتری گاز روسیه باید بهای گاز این کشور را به روبل بپردازند.

گولیاس گفت: 9 کشور دیگر اروپایی هم از همین مکانیزم پرداخت استفاده می نمایند، اما از آنجا که ایده یک رهبر خوب اروپایی بودن بدین معناست که رهبران در زمان صحبت در حوزه بین الملل یا با مردم خود صداقت نداشته باشند، این 9 کشور نمی گویند که در حال اجرا این کار هستند.

گولیاس که مدیر کارکنان نخست وزیری مجارستان است، می گوید: کسی نباید شک کند کشور هایی که از روسیه مواد اولیه وارد می نمایند باید دقیقا از همین مکانیزم پرداخت برای ارائه بهای گاز وارداتی از این کشور استفاده نمایند. البته معین نیست که منظور گولیاس کدام کشور های اروپایی بوده است.

روسیه صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را قطع نموده، زیرا هر دو این کشور ها از پرداخت بهای گاز به روبل خودداری نموده اند.

بلومبرگ هم اعلام نموده 10 کشور اروپایی در گازپروم بانک حساب روبلی باز نموده و 4 کشور در حال پرداخت بهای گاز وارداتی هستند. مجارستان تمام گاز مورد احتیاج خود را از روسیه وارد می نماید و مخالف اعمال تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه گاز روسیه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2217

به "مخفی کاری سران اروپا در خرید گاز روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخفی کاری سران اروپا در خرید گاز روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید