چهار طرح صنعتی و معدنی افتتاح می گردد

به گزارش تور تایلند ارزان، تهران(پانا)- چهار طرح صنعتی و معدنی در استان های هرمزگان، کرمان و مازندران به ارزش 8.5 هزار میلیارد تومان فردا (پنجشنبه، 30 بهمن ماه) با دستور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهوری افتتاح می گردد.

چهار طرح صنعتی و معدنی افتتاح می گردد

این طرح ها شامل سه طرح در حوزه صنایع معدنی در استان های هرمزگان و کرمان و طرح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان مازندران است.

سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با اعلام این خبر، افزود: طرح های افتتاحی صنایع معدنی شامل اسکله شماره 5 بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب و فاز نخست مجتمع گندله سازی مادکوش بندرعباس در استان هرمزگان و واحد گندله سازی شماره یک گهر زمین سیرجان (پروژه پنج میلیون تنی گندله سازی) در استان کرمان است.

وی افزود: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر پارس جویبار نیز هم زمان با سایر طرح های اشاره شده در استان مازندران افتتاح خواهد شد.

گندله ­سازی مادکوش

ساخت کارخانه گندله­ سازی مادکوش به ظرفیت پنج میلیون تن در سال طی دو فاز با استفاده از فناوری کوره دوار (آلیس چالمرز) است که فاز نخست آن به ظرفیت فراوری سالیانه 2.5 میلیون تن در سال در اردیبهشت ­ماه سال 1399 راه اندازی شده و هم اکنون به فراوری رسیده است.

همچنین بعضی از مشترکات فاز دوم و نیز زیرساخت­ های مشترک برای هر دو فاز تامین شده که با در نظر دریافت آنها، پیشرفت فیزیکی فاز دوم حدود 30 درصد برآورد می گردد.

نزدیکی به خطوط راه ­آهن برای جابه­ جایی مواد و محصول و قرار دریافت کارخانه گندله­ سازی مادکوش در منطقه ویژه مالی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بندرعباس، در کنار آب­ های آزاد و دسترسی به بندر دریایی و در نتیجه امکان واردات مواد اولیه و صادرات محصول، از جمله مزیت­ های عمده این واحد صنعتی محسوب می ­گردد.

بر اساس طرح جامع فولاد فراوری گندله در کشور در سال 1404 به 76 میلیون تن در سال خواهد رسید که با توجه به دست­یابی به ظرفیت فراوری پنج میلیون تن در سال طی دو فاز، شرکت گندله­ سازی مادکوش 6.6 درصد از سهم فراوری سالیانه گندله کشور در افق یاد شده را به خود اختصاص خواهد داد.

برای افتتاح فاز نخست این طرح دو هزار و 320 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که اشتغال زایی برای 360 نفر را به دنبال خواهد داشت.

گندله سازی شماره یک گهر زمین

افتتاح واحد گندله سازی شماره یک شرکت گهر زمین در منطقه سیرجان استان کرمان با هدف فراوری سالیانه پنج میلیون تن گندله اجرایی شده است.

برای اجرای این طرح سه هزار و 830 میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و موجبات اشتغال به کار 500 نفر را فراهم می نماید.

اسکله شماره 5 بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب

طرح دیگری که فردا به بهره برداری می رسد، طرح اسکله شماره پنج بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب به منظور تسهیل واردات و صادرات کالا و محصولات در منطقه بندر پارسیان با ظرفیت نهایی تخلیه و بارگیری 40.8 میلیون تن در سال طراحی شده است که فاز نخست این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالیانه 11.6 میلیون تن به بهره برداری خواهد رسید.

برای این طرح یک هزار و 650 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای 200 نفر اشتغال زایی به همراه خواهد داشت.

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر

همچنین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر در زمینی به مساحت 31 هکتار و با زیربنای 31 هزار متر مربع در شهرستان جویبار ساخته و آماده بهره برداری شده است.

این پایانه صادراتی با ظرفیت بیش از 364 هزار تن و با قابلیت های سورتینگ و بسته بندی میوه، فراوری کارتن و انجماد مواد پروتینی با سرمایه گذاری 5.2 میلیون دلاری دولت و 600 میلیارد تومانی بخش خصوصی تکمیل و راه اندازی شده است.

با بهره برداری از این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، 300 فرصت شغلی در استان مازندران ایجاد شده است.

برخورداری از 58 سالن سردخانه آمونیاکی، انجماد روزانه 80 تن محصولات کشاورزی، فراوری 6 هزار تن جعبه کارتنی، بسته بندی سالیانه 274 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و قابلیت نگهداری 90 هزار تن محصول کشاورزی در دمای بالا و پایین صفر، از ظرفیت های مهم این پایانه صادراتی است.

با افتتاح این چهار طرح، علاوه بر توسعه صنعتی، اشتغال پایدار نیز در این مناطق ایجاد خواهد شد.

جمع سرمایه گذاری صورت گرفته در این چهار طرح هشت هزار و 520 میلیارد تومان (ارزی و ریالی) است که زمینه اشتغال یک هزار و 360 نفر را فراهم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1645

به "چهار طرح صنعتی و معدنی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار طرح صنعتی و معدنی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید