کشتی ایران در سال نو کار سختی تری را پیش رو دارد

به گزارش تور تایلند ارزان، ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز المپیک 1972 مونیخ و چهار مدال طلای قهرمانی کشتی دنیا با توجه به رویدادهای پیش روی کشتی ایران در سال نو به خبرنگاران گفت: ملی پوشان کشورمان همیشه ثابت نموده اند که در هر مقطع و زمانی از سال می توانند بدرخشند و با تکیه بر غیرت و توانمندی ذاتی خود در هر میدانی پیروز باشند، اما باید قبول کرد کار کشتی ایران در سال نو به هیچ عنوان مثل سال گذشته نیست. ما در سال 1400 شاهد برگزاری المپیک توکیو و رقابتهای دنیای نروژ بودیم که خوشبختانه عملکرد کشتی کیران ایران در این میادین خوب بود، اما این موضوع کمی باید دقیق تر مورد آنالیز قرار گیرد.

کشتی ایران در سال نو کار سختی تری را پیش رو دارد

وی توضیح داد: شرایط سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا در جهان همه چیز را تغییر داده بود که یکی از همین تغییرات برگزاری بازی های المگیک و رقابتهای جهانی در یکسال بود. چیزی که در سالهای قبل امکان نداشت و در سال المپیک، مسابقات جهانی برگزار نمی شد. همین موضوع باعث شده بود تا توان تیمی مدعیان کشتی جهان تقسیم گردد و حتی بعضی از قهرمانان و نامداران بزرگ کشتی جهان قید حضور در یکی از این دو میدان مهم بین المللی از بزنند.

جوادی ادامه داد: به همین علت میدان برای تاخت و تاز بعضی از کشتی گیران باز شد تا بتوانند در غیاب یا ناآماده بودن چهره های بزرگ، تا می توانند بدرخشند و در نهایت به افتخارات بزرگی دست یابند. البته این به معنای کم ارزش کردن زحمات و افتخارات ملی کشتی گیران ایران در میادین المپیک و جهانی نیست، اما همه چیز دست به دست هم داد تا بچه های ما بتوانند صاحب مدال های رنگارنگی شوند.

پیشکسوت کشتی کشورمان گفت: بی تردید رقابتهای جهانی سال جاری با مسابقات سال قبل فرق دارد چراکه تمامی مدعیان با توان و نیروی مضاعف پای به میدان می گذارند. هر چند که بچه ها ما هم شرایط یکسانی دارند و با نیروی مضاعفی مهیای مسابقات خواهند شد. البته تقارن بازی های آسیایی و رقابتهای جهانی در این مورد تأثیرگذار است که باید با درایت و برنامه ریزی دقیق متولیان کشتی و کادر فنی همراه گردد.

وی به انتظارات بالای جامعه از کشتی به عنوان طلایه دار کاروان ورزشی ایران در میادین جهانی و المپیک اشاره نمود و گفت: حساب کشتی با رشته های دیگر جداست، چراکه مردم همیشه از کشتی توقع موفقیت و کسب مدال دارند. به همین علت امیدوارم در میادین آسیایی و جهانی پیش رو هم پرچم کشتی مثل دوره های قبلی بالا باشد و گوش شکسته های کشورمان بتوانند از این میادین بزرگ سربلند خارج شوند.

جوادی در سرانجام خاطر نشان کرد: امیدوارم در سال تازه شاهد اتفاقات خوبی باشیم و ورزش ایران بتواند در جهت موفقیت حرکت کند. هر چند که این موضوع مستلزم حمایت همه جانبه متولیان ورزش ایران و هماهنگی و اتحاد بین تمامی عوامل اجرایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2198

به "کشتی ایران در سال نو کار سختی تری را پیش رو دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی ایران در سال نو کار سختی تری را پیش رو دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید