گزارش چشم انداز مالی صربستان در سال 2021

به گزارش تور تایلند ارزان، روابط ایران و صربستان اگرچه تا به امروز در حد مناسبات سیاسی خلاصه شده بود، اما در سال های گذشته شرایطی به وجود آمده است که ایران و صربستان می توانند در حوزه مالی نیز با یکدیگر همکاری نمایند.

گزارش چشم انداز مالی صربستان در سال 2021

حسن روحانی خردادماه امسال در گفتگوی تلفنی با الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان، با استقبال از پیشنهاد توسعه روابط تجاری و مالی میان دو کشور، آن را یک ضرورت در راستای تأمین منافع دو ملت دانست و اظهار کرد: مسئولان دو کشور باید از تمامی ظرفیت ها و فرصت های موجود برای گسترش همکاری ها و فعالیت های مشترک مالی استفاده نمایند.

تازه ترین گزارش تهیه شده از سوی سفارت ایران در بلگراد حاکی از آن است که صربستان در سال 2021 از بحران مالی خارج خواهد شد و بازار سهام به سطح پیش از همه گیری ویروس برمی گردد.

طبق این گزارش، صربستان در حال ورود به سال 2021 با انتظار بهبود مالی قوی، ناشی از بحران کروناست. این کشور در بحران مالی ناشی از بیماری همه گیر کرونا در سال 2020، با کمترین آسیب ها در اروپا روبرو بود و به لطف بسته 5.1 میلیارد یورویی ارائه شده توسط دولت، وارد رکود عمیق نشد. بااین حال اقتصاد رو به افول گذاشت و در همان سال، فراوری ناخالص داخلی را تا 1.8 درصد کاهش داد. بااین حال پیش بینی می گردد که در سال 2021 افزایشی معادل 5 درصد در فراوری ناخالص داخلی خواهد داشت.

دولت صربستان بودجه ای برای سال 2021 تصویب نموده است که 3 درصد کسری فراوری ناخالص داخلی را پیش بینی نموده است. همچنین پیش بینی می گردد بدهی عمومی دولت پس از عبور از 60 درصد فراوری ناخالص داخلی در سال 2020، در خاتمه سال 2021 به 58.7 درصد از فراوری ناخالص داخلی کاهش یابد.

گزارش تهیه شده همچنین اضافه می نماید: پیش بینی می گردد شرکت های صرب در 2021 به دلیل بحران کرونا، سرمایه گذاری های خود را کاهش دهند. از طرف دیگر دولت میخواهد مبالغ قابل توجهی را برای پروژه های زیربنایی به طور عمده احداث بزرگراه ها هزینه کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1595

به "گزارش چشم انداز مالی صربستان در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش چشم انداز مالی صربستان در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید