گزارش یورومانیتور از پست و بلندی گردشگری ایران

به گزارش تور تایلند ارزان، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی یورومانیتور معتقد است ایران بنا به شرایطی می تواند به قطب اصلی گردشگری خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل گردد.

گزارش یورومانیتور از پست و بلندی گردشگری ایران

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور هوایی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، نیکولا کاسوتیچ، رئیس بخش خاورمیانه موسسه تحقیقات بازاریابی یورومانتیور و تحلیلگر بین المللی معتقد است ظرفیت های گردشگری ایران با در نظر دریافت اینکه آن ها در حال حاضر در کجا قرار دارند و در آینده ای نزدیک می توانند به چیزی دست یابند بسیار بالاست. در صورتی که ایران بتواند زیرساخت های گردشگری خود را توسعه دهد و با تغیرات کنار بیاید، می تواند به کشور پیشگام در عرصه گردشگری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل گردد.

در گزارش کامل یورومانیتور که با پیش بینی رشد قابل ملاحظه گردشگری در ایران تا سال 2025 همراه است به این موضوع نیز اشاره شده است که درآمدهای گردشگری ایران می تواند به 35 میلیارد دلار در سال افزایش یابد، این در حالی است که در آمدهای ایران از محل گردشگری هم اکنون سالانه به 8 میلیارد دلار می رسد.

قرار است یافته های این گزارش تمرکز اصلی تبادل نظر و بحث در اولین کنفرانس سرمایه گذاری در هتل و گردشگری ایران باشد که در تاریخ 7 و 8 فوریه با حضور سرمایه گذاران بین المللی و مدیران و فعالان داخلی صنعت گردشگری ایران برگزار گردد.

ایران دارای تنوعی منحصر به فرد در منطقه و آمیزه ای از فرهنگ های پارسی و عرب است و فهرست بلندبالای جاذبه های آن از شهر فوق العاده اصفهان تا کوه دماوند و از شهر توریستی مذهبی مشهد تا جزیره کیش را شامل می گردد.

در حالی که هنوز بعضی از تحریم های آمریکا علیه ایران پابرجاست، اما گروه های هتل سازی در خارج از آمریکا از پیش از این حرکت خود را شروع نموده اند که اولین آن گروه هتل سازی فرانسوی آکور در سال 2016 بود و سایر کمپانی ها شامل گروه هتل سازی اماراتی روتانا و همچنین کمپانی اسپانیایی مِلیا می گردد. انتظار می رود ایران تا سال 2018 دارای شش بردند هتل خارجی باشد.

از سوی دیگر، ایران نیز به سرعت درحال توسعه زیرساخت ها شامل افزایش ظرفیت های فرودگاهی در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد است و خطوط هوایی ایران نیز با تمرکز ایرلاین های بین المللی روی ایران، اقدام به خرید هواپیماهای بیشتری نموده اند. به عنوان مثال بریتیش ایرویز (خطوط هوایی بریتانیا) پروازهای روزانه به تهران را مجددا راه اندازی نموده است.

با این وجود و بر اساس تحلیل کمپانی تحقیقاتی بازاریابی یورومانیتور، هنوز ضعف هایی در این صنعت به چشم می خورد. ظرفیت فرودگاهی ایران همچنان محدود و احتیاجمند سرمایه گذاری بیشتری است. ظرفیت هتل ها نیز در ایران ناکافی است و عمدتا دارای پرسنلی با آموزش ضعیف است. همچنین زیرساخت های اینترنتی بویژه سیستم های پرداخت آنلاین به سبب تحریم های بانکی توسعه نیافته اند.

در ادامه این گزارش می خوانیم: دولت کنونی ایران خواستار ترویج و رشد گردشگری بین المللی است، چرا که بیش از هر چیز دیگر به درآمد آن احتیاج دارد و از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای به پایان رساندن 160 پروژه از جمله هتل ها حمایت سیاسی و اقتصادی می نماید و در کشورهای خارجی نیز تبلیغ می نماید.

نیکولا کاسوتیچ، رئیس بخش خاورمیانه موسسه تحقیقات بازاریابی یورومانتیور و تحلیلگر بین المللی همچنین معتقد است ایران با فرهنگف اکوتوریسم و جاذبه های گردشگری اسکی خود که برای همه گروه های سنی جذاب است، می تواندبا بسیاری از رقبای منطقه ای چون مصر، دوبی، عمان و ترکیه رقابت کند و در حالی که کشوری چون ترکیه اخیرا با بحران تروریسم روبرو شده است، ایران مقصدی امن محسوب می گردد.

در حال حاضر عراقی ها و آذربایجانی ها بیشترین سهم گردشگران خارجی در ایران را به خود اختصاص می دهند، اما حضور گردشگران آمریکایی و اروپایی با بیشترین رشد همراه است. همچنین پیش بینی می گردد روس ها نیز استقبال زیادی از گردشگری ایران داشته باشند. محدودیت های ویزا در حال کاهش است و ایران در حال حاضر برای گردشگران 58 کشور دنیا به محض ورود ویزای 30 روزه صادر می نماید.

اما کار برای سرمایه گذاران خارجی به این سادگی نیست. یک شریک تجاری ایرانی برای راهنمایی مراحل پرپیچ و خم اداری، رقابت تجاری و حتی فساد بسیار حیاتی است و بدون آن کار غیرممکن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 872

به "گزارش یورومانیتور از پست و بلندی گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش یورومانیتور از پست و بلندی گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید