1300 هزار میلیارد ریال یارانه؛ پنهان و آشکار

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه میزان یارانه های پنهان و آشکار یک هزار و 300 هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: یارانه های پنهان و آشکار، مالیات و دارایی های دولت، منابع جایگزین درآمدهای نفتی در سال آینده خواهند بود.

1300 هزار میلیارد ریال یارانه؛ پنهان و آشکار

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح نمایشگاه مدیریت سبز، درباره اصلاح ساختار بودجه، اضافه نمود: اصلاح ساختار بودجه در محوزهای منابع تحت عنوان درآمدهای پایدار، مصارف تحت عنوان هزینه های کارا، ثبات سازی مالی و نهادسازی انجام می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع بودجه سال آینده از بودجه سال های گذشته، متفاوت است، اضافه نمود: برای هزینههای جاری از درامدهای نفتی استفاده نخواهد شد.

وی یادآور شد: قرار است در سال آینده، درآمدهای نفتی صرف طرح های عمرانی و تملک سرمایه های دارایی استفاده گردد.

نوبخت درباره منابع جایگزین نفت در بودجه سال آینده، گفت: منبع نخست شامل یارانه های پنهان و آشکار است که 1300 هزار میلیارد تومان برآورد میگردد.

وی با بیان اینکه منبع دیگر جایگزین نفت مربوط به مالیات است، اضافه نمود: برای حمایت از فراوری، به شرکت های فراوریی تخفیفاتی قایل شدیم، اما به مالیات عایدی سرمایه توجه شده است که در قالب قانون بودجه به مجلس خواهد رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مولدسازی داراییهای دولت، منبع دیگر درآمدی به شمار می رود.

نوبخت درباره مصارف و هزینه های بودجه نیز گفت: کمیتهای در این باره تشکیل شده است که به آنالیز همه هزینه ها مشغول هستند.

وی اضافه نمود: هم اکنون 9 هزار برنامه ردیف و بیش از یک هزار دستگاه ردیف وجود دارد که مجلس زمان کافی برای آنالیز آنها ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دستگاهها به دو گروه دستگاه های سیاستگذار و مجری تقسیم شدهاند، ادامه داد: در شیوه جدید، برنامه ریزی مجلس به بودجه و برنامه های دستگاه های سیاستگذار متمرکز می گردد.

وی اضافه نمود: در این شیوه، منابع و مصارف به صورت هماهنگ بین دستگاه سیاست گذار، دستگاه مجری و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و تصیمیمات مناسب اخذ خواهد شد.

نوبخت گفت: لایحه سال 99 شامل 2 بخش بودجه دستگاه های سیاستگذار و دستگاه های مجری است که همه بخشها و سند اجرایی نیز به مجلس ارایه می گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طرح ارایه بودجه دوسالانه گفت: قرار است بودجه به صورت دو سالانه ارایه گردد، بر این اساس، بودجه سال 1400 نیز به مجلس ارایه می گردد که به صورت بودجه غلتان بوده و با توجه به تحولات و تحولات اتفاق افتاده، اصلاح خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 623

به "1300 هزار میلیارد ریال یارانه؛ پنهان و آشکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1300 هزار میلیارد ریال یارانه؛ پنهان و آشکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید