149 نفر بیمار مشکوک مبتلا به آنفلوآنزا در کردستان بستری شدند

به گزارش تور تایلند ارزان، معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بستری 149 نفر بیمار مشکوک مبتلا به آنفلوآنزا در این استان اطلاع داد.

149 نفر بیمار مشکوک مبتلا به آنفلوآنزا در کردستان بستری شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، ابراهیم قادری صبح امروز در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با موضوع اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری آنفولانزا که در محل سال اجتماعات استانداری کردستان برگزار گردید، اظهار کرد: آنفلوآنزا ناشی از بیماری ویروسی است که با آغاز ناگهانی تب و لرز و سرفه همراه است.

وی اضافه کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در کشورهایی از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا بیماری آنفلوآنزا انسانی شیوع یافته و در ایران هم تعدادی به این بیماری مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در استان کردستان تاکنون 149 نفر مشکوک به این بیماری در بیمارستان بستری شده اند که بیماری 14 نفر از سنندج، 16 نفر از قروه، 7 نفر از بیجار، 3 نفر از مریوان و یک نفر از سروآباد ابتلا به این بیماری معین شده است.

قادری اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 4 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در استان کردستان جان خود را از دست دادند.

وی به عدم همکاری رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما در خصوص مطلع سازی این بیماری اشاره نمود و گفت: اطلاع رسانی در خصوص شیوع بیماری، راه های کنترل و مقابله با آن در میزان ابتلا و کاهش مرگ و میرها موثر است.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه آموزش های لازم به نهادهای مربوطه اطلاع داد و اضافه کرد: به محض گسترش این بیماری و ایجاد اپیدمی وحشتناک اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته و آمادگی لازم برای کنترل و کاهش این بیماری را داریم.

قادری با بیان اینکه در خصوص فعالیت های استراتژیک جهت مقابله با بیماری ها در مقابل سلامت مردم همه ما مسوولیم به روش های پیشگیرانه دارویی و غیر دارویی شامل آموزش در سطح فردی و خانواده، مدارس و در سطح جامعه، مراکز تجمع، بیمارستان ها و درمانگاه ها در خصوص کنترل و مقابله با بیماری آنفلوآنزا اشاره نمود و گفت: در سطح مراکز بهداشتی درمانی موازین کنترل عفونت مهم است.

وی آمادگی برای بحران مقابله با بیماری آنفلوآنزا را در سطح دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی استان بیان کرد و ادامه داد: از لحاظ ذخیره دارویی در استان هیچ مسئله ای نداریم.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید نمود: تعطیلی مدارس در خصوص مشاهده فرد مشکوک به آنفلوآنزا صرفا با تایید دانشگاه علوم پزشکی باید صورت گیرد که خوشبختانه در استان فعلا نیازی به تعطیلی مدارس نبوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 754

به "149 نفر بیمار مشکوک مبتلا به آنفلوآنزا در کردستان بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "149 نفر بیمار مشکوک مبتلا به آنفلوآنزا در کردستان بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید