تور استانبول: 24 ساعت در استانبول

به گزارش تور تایلند ارزان، یک روز در استانبول

استانبول نه تنها به عنوان شهری که بین دوقاره مهم جهان قرار گرفته و نه به عنوان جایی که ترکیبی تمام عیار از دو قاره را در خود جای داده است، بلکه به عنوان شهری که به خودی خود قابلیت های فراوانی دارد، یک شهر مجذوب کننده و دیدنی است. اگر گردشگران هنگام بازدید از این شهر تجربیات خاص و ماندگاری را به خود می برند به خاطر این است که این شهر آن قدر چیزهای عجیب و زیبا در خود جای داده است از ان به عنوان یکی از شلوغ ترین مقاصد گردشگری و البته یکی از زیباترین آن ها یاد می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا از کارهایی که در یک روز در استانبول می توانید انجام دهید بیشتر بدانید.

تور استانبول: 24 ساعت در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

البته این که شهری به این شلوغی و در محل تلاقی دوقاره این قدر هم آرام بخش باشد از خصلت هایی است که در جای دیگر دنیا یافت نمی گردد. به گونه ای که می توان گفت یکی از آرامش بخش ترین سفرهای هر فرد ممکن است به این شهر صورت گیرد. برخورد گرم و محبت آمیز و همراه به خونسردی مردم این شهر در کنار آثار باستانی، مساجد و غذاهای محلی خوشمزه و هوای مطبوع همه و همه دست به دست هم داده اند تا از این شهر توریست یک یک مکان خاص به وجود آورند

شما می توانید در 24 ساعت تنها بعضی از جاذبه های بی نظیر استانبول را تجربه کنید، اما تضمین می کنیم که برای کامل کردن این تجربه، مجددا به استانبول باز خواهید گشت.

ایاصوفیه، کاخ، کلیسا یا مسجد

یکی از معروف ترین بناهای تاریخی استانبول مسجد ایاصوفیه است که در حال حاضر یک موزه است. این بنا که در قرن ششم ساخته شد یکی از جدی ترین و مهمترین بناهای تاریخی و باستانی این شهر است. داخل این مسجد مملو از کاشی هایی است که توجه هر انسان هنرمند و هنردوستی را به خود جلب می نماید. محوطه اصلی بنا گنبد عظیمی دارد که از کاشی های طلایی مشهورش مجذوب کنندهیت های بسیار به دست آورده است. هیبت و عظمت این بنا به قدری است بیننده به راحتی نمی تواند از آن دل کنده و جدا گردد. به این علت است که گفتیم اگر یک بار به استانبول بروید سعی می کنید بار دیگر به آن باز شد.

گم شدن در بازار بزرگ حتی برای یک روز کامل

کاپالی چارشی، نام بازار بزرگ شهر استانبول است که می تواند تمام حواس شما را به خود جلب نموده و مجذوبتان نماید. بوها، رنگ ها، مجذوب کنندهتهای بصری و عظمت این بازار به قدری است که برای مدتی ممکن است تمام دنیا اطراف خود را فراموش نموده و غرق در خصلتهای خاص این مکان شوید.

این بازار که قلب تاریخی استانبول هم هست به قدری مجذوب کننده و بزرگ است که حتی می تون یک هفته ای را به تماشا آن اختصاص داد. این بازار به سنت بازارهای قدیمی که البته در کشور ما هم هست ظاهر بی نظم، پر هرج و مرج و حتی دیوانه کننده است اما واقعیت این است که شما از گشتن در این بازار اصلا خسته نمی شوید. می توانید در کوچه های متعدد این بازار قدم زده و صنعت گران محلی را ببینید که در حال کار هستند. می توانید وارد خیابان های پشتی شوید تا مجموعه ای از جاذبه های توریستی را در جاهای مختلف پنهان شده اند ببییید. اگر چه بخش هایی از این بازار کاملا توریستی هستند. اما اگر سعی کنیدکه از این بخش ها فاصله بگیرید. ممکن است بتوانید سبک زندگی متفاوتی را کشف کنید البته به شرط این که در کوچه های پیچ در پیچ این مکان گم نشوید.

تجربه اصیل عثمانی در حمام خرم سلطان

اگر از کسانی هستید که در پی یک تجربه اصیل و واقعی از دوران عثمانی هاست، حتما برای رفتن به این حمام سنتی در ایاصوفیه وقت بگذارید. این حمام که به صورت اختصاصی برای همسر سلطان سلیمان بزرگ ساخته شده بوده، بسیار زیبا و البته آرامش بخش است. حمام خرم سلطان هم جالب است و هم عجیب و برترین تجربه سنتی از دوران عثمانی را به گردش گران ارائه می دهد.

از مسجد کبود تماشا کنید

وقتی به استانبول فکر می کنیم، اولین بنای برجسته و نشان اختصاصی که به یاد می آید مسجد کبود است. با یک نگاه می گردد فهمید که چرا از این مسجد بیش از هر چیز دیگری در شهر عکاسی می گردد. قسمت بیرونی به راحتی با ساختار گنبدی شکلش قابل شناسایی است و کاشی های آبی که قسمت داخلی را پوشانده اند، علت نام گذاری این بنا به مسجد کبود هستند. این مسجد از بیرون به صورت کاملا متقارن به ظاهر می گردد و زیبایی هایی دارد که واقع نفس هر بیننده ای را در سینه حبس می نماید. البته داخل این بنا بسیار زیبا و در عین حال باشکوه است. اگر قصد دارید یک تجربه نفس گیر از تماشای یک بنای تاریخی داشته باشید به ملاقات آن بروید. سعی کنید از قسمت انتهایی حیاط اصلی به سمت خود مسجد پیش بروید تا چشم انداز ای را ببینید که قبلا برایتان اصلا قابل تصور نبوده است.

افق را در بسفر نگاه کنید

استانبول نه فقط از نظر فضاهای شهری باشکوه است که البته از نظر منظره ها طبیعی هم قابل ستایش است یکی از این منظره ها تماشای غروب خورشید و افق این شهر است. با خیره مانده در افق این شهر می تواند دید که چطور تنگه بسفر با آن آسمانش که یکی از پرشکوه ترین منظره ها آسمانی روی زمین است خودنمایی می نماید. هنگام غروب در کنار تنگه بسفر بنشینید و به عرض این آبراه خیره شوید تا شاهد یکی از بی بدیل ترین منظره های باشیدکه در تمام عمر خود دیده اید.

حتی می توان در هنگام غروب سوار یکی از کشتی های تفریحی متعدد شد و به تماشای شعله ور شدن آسمان و حتی ساختمان هایی نشست که یک به یک در تایخی هنگام غروب فرو می فرایند. به این ترتیب می توانید یک روز زیبا را در این شهر رویایی به انتها برسانید روزی که هرگز فراموشش نخواهید کرد. استانبول جاذبه های فراوانی دارد که نمونه هایی که در بالا ذکر شد تنها بخشی از آن هاست که به کوتاهی ارائه شده تا شاید تصویری کوتاه از آنچه که در سفر به این شهر با آن روبرو خواهید شد به دست آورده باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2134

به "تور استانبول: 24 ساعت در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: 24 ساعت در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید