30 درصد از منابع نفتی و گازی کشور قابل برداشت است

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت جذب و انتقال فناوری در این شرکت تاکید نمود و گفت: سرمایه زیرزمینی مزیت رقابتی ما نیست، این موضوع زمانی می تواند مزیت محسوب گردد که بتوانیم آن را برداشت و فراوری کنیم.

30 درصد از منابع نفتی و گازی کشور قابل برداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محسن خجسته مهر در مراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش با بیان اینکه رویکرد شرکت ملی نفت و وزارت نفت در بخش فناوری و شرکت های دانش بنیان اشتراک گذاری است، اظهار کرد: صنعت نفت چند ویژگی مهم دارد؛ فراوریی، مالی علمی و جهادی است.

وی با بیان اینکه مجموع ذخایر هیدروکربوری کشور 1200 میلیارد بشکه معادل نفت خام است که در 400 مخزن نفت و گاز جای گرفته است، توضیح داد: مخازن نفت و گاز ایران در جهان پیچیده ترین مخازن هستند و شرایط فراوری نفت و گاز در جهان پیچیده تر شده و دوران فراوری نفت مقرون به صرفه به سرانجام رسیده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کمتر از 30 درصد منابع موجود را با فناوری های موجود می توان برداشت کرد، گفت: اگر می خواهیم ذخایر موجود را به ثروت تبدیل کنیم باید از علم و فناوری بهره بگیریم.

خجسته مهر تاکید نمود: علم و فناوری هم ثروت و هم قدرت می آورد و اگر اقتدار می خواهیم باید از علم و فناوری یاری بگیریم.

به گفته معاون وزیر نفت از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بیش از یک تریلیون دلار نفت فروختیم و امروز در شرکت ملی نفت ایران با توجه به تأکیدات اسناد بالادستی می خواهیم سهم قابل توجهی برای فراوری ثروت از مخازن زیرزمینی داشته باشیم و در این راه باید از حداکثر نقش فناوری استفاده کنیم، حالا می توانیم ادعا کنیم که باید ظرفیت جذب و انتقال فناوری را در کشور بالا ببریم.

خجسته مهر از آمادگی این شرکت برای افزایش سهم فناوری در این صنعت اطلاع داد و با تأکید بر اینکه احتیاج مهم صنعت نفت، فناوری است، اظهار کرد: در بخش عرضه نیز باید با آمادگی کامل احتیاج شرکت ها را شناخت و ما نیز باید مسائل اصلی نفت و گاز را جلوی چشم شرکت های فناور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم باید اتفاق جدیدی را در صنعت نفت و در بخش فناوری رقم بزنیم و ظرفیت زیادی در بخش های مختلف صنعت نفت وجود دارد تا الگوی بهینه مالی و قراردادی تدوین کنیم، گفت: در حال تدوین الگوی بهینه مالی و قراردادی هستیم و در این راه از معاونت پژوهش و فناوری رئیس جمهوری یاری می گیریم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2152

به "30 درصد از منابع نفتی و گازی کشور قابل برداشت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد از منابع نفتی و گازی کشور قابل برداشت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید