7ویژگی که راهنمای تور باید از آن برخوردار باشد

به گزارش تور تایلند ارزان، برای اینکه در سفر به خصوص سفرهای گروهی کمپینگ دچار مشکل نشوید، نهایت استفاده و لذت را از سفر ببرید.

برای اینکه تجربیات و آموزه های خوبی از سفرتان به دست آورید ضروری است تا از وجود یک راهنمای باتجربه و به اصطلاح راه بلد در تیم تان بهره ببرید. این شخص باید دارایی ویژگی هایی باشد تا بتواند تمام نیازهای شما را در طی سفر جوابگو باشد. در این مطلب ما سعی نموده ایم شما را در انتخاب یک راهنما برای سفرتان یاری کنیم. پس با خبرنگاران همراه باشد

7ویژگی که راهنمای تور باید از آن برخوردار باشد

وظایف سرپرست تور

یک تور لیدر هر مقدار بتواند کارهای بیشتری را برای گروه گردشگری انجام دهد ارجمندتر خواهد بود. تور لیدر باید همواره آمادگی رویارویی با موارد اضطراری را داشته باشد. وظایف او مانند سرکرده گروه پیشاهنگان، فرمانده سربازان یا مدیر اداره است. یک سرپرست گروه بسته به توانمندی و کار آزمودگی اش، می تواند بخشی از وظایف راهنمای محلی یا تمام وظایف او را عهده دار گردد. اگر با محل آشنایی داشته باشد می تواند در ارائه شرحات در خصوص دیدنی ها با راهنمای محلی همکاری کند. داد و ستد ها، نقطه نظرات، داستان ها، خاطرات و ترانه ها می تواند آمیزه خوشایندی را پدید آورد.

ویژگی های راهنمای تور

بر اساسی قانون طبیعت، مسلم است که تمام مردم به صورت برابر و یکسان آفریده نشده اند. بعضی تیز هوش ترند، گروهی از تندرستی بیشتری برخوردارند و بعضی دیگر استعداد و پس زمینه های کاری مختلفی دارند. آنچه شما از یک راهنما انتظار دارید آمیزه حداکثری توانمندی ها و برجستگی ها و نشان دادن کمترین ضعف وناتوانی است.

  • توانایی جذب مسافر: راهنمای حرفه ای یا همراه تور زیاد با جذب مسافر برای تور کاری ندارد. راهنمایان گه گاهی می توانند مسافران را در پی خود بکشانند. یک شرکت برگزار نماینده تور یا یک دفتر مسافرتی روی نام و اعتبار چنین کسی حساب زیادی باز می نمایند. اخلاق خوب، خوش و بش با مسافران، روحیه بالا و کارهای دیگر می تواند در جذب مسافر تاثیر زیادی داشته باشد.
  • شناخت منطقه: بدیهی است هر فردی وقتی برای اولین بار به جایی می رود، آشنایی چندانی با آن ندارد اما برای کسی به دفعات به آن محل آمده است، این یک رجحان بی چون و چراست. یک راهنما به علت آشنایی با منطقه می تواند با تسلط بیشتری، درباره جاذبه ها، امکانات محل و شمار روزهای سفر سخن گفته و اظهارنظر نماید و بعلاوه مسائل احتمالی را از قبل پیش بینی نماید.
  • دانستن زبان محلی: داشتن این توانایی (به ویژه برای) از جمله احتیاجهای حرفه ای می باشد. اما بیشتر راهنمایان گاهی احتیاج به دادن شرح ندارند. به همین علت در جاهای دیدنی انتها به اینجا می رسند که کار را به طور کامل به دست راهنمای محلی بسپارند.
  • تحصیلات و هوشمندی: این دو ویژگی در کنار یکدیگر باید باشند اما همواره این اتفاق نمی افتد. بعضی از دانش آموختگان می توانند الگو و نمونه هوشمندی باشند و خیلی از افراد هوشمند شاید آموزش رسمی چندانی ندیده باشند. پس شما کسی را به عنوان راهنما می خواهید که تیزهوش باشد و خیلی سریع بتواند دانستنی ها را فرا گیرد، به یاد بسپارد و سخنور خوبی باشد.
  • کارآزمودگی و سن: باز هم این دو عامل در هم تنیده و توامان با یکدیگر می باشند. اما گاهی چنین چیزی در دسترس نمی باشد. بعضی از بزرگسالان گویی از تجربه ها درس نگرفته اند و بعضی از جوان ترها انگار پخته و بالغ آفریده شده اند. همه چیز به سن و سال بستگی ندارد. اما چند تار خاکستری مو می تواند به جلب توجه و احترام یاری کند. با این همه یک جوان کار آمد بهتر از کهنه کاری است که کارایی ندارد. با اینکه داشتن تجربه در سفر بسیار سودمند است اما تجربه های مدیریتی در زمینه های دیگر نیز می تواند در این زمینه کارساز باشد.
  • مهارت در یاری های اولیه: راهنمای تور باید در مسوولیت های پزشکی نیز بسیار هوشیار عمل کند. مهارت هایی چون تنفس مصنوعی، نجات غریق و یاری های نخستین پیشرفته یاری های ارزشمندی به شمار می رود.
  • پرداختن به جزئیات: اغلب اوقات مهارت های سازمانی دست کم گرفته می شوند و در زمینه رهبری تور، بیشتر بر فرهیختگی تاکید می گردد. برای رهبری تور شما به کسی احتیاج دارید که به آینده بیندیشد، پیش تر را بنگرد و برای آینده تصمیم گیری نماید.
منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 2130

به "7ویژگی که راهنمای تور باید از آن برخوردار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7ویژگی که راهنمای تور باید از آن برخوردار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید