احیای اقتصاد یونان و لایحه جدید مالیاتی

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران : مردم یونان سال جدید میلادی را در حالی شروع می نمایند که مالیات های سنگین وضع شده از سوی بروکسل، زندگی آن ها را با چالش های جدی و فزاینده ای روبرو ساخته است.

احیای اقتصاد یونان و لایحه جدید مالیاتی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز؛ مردم یونان، سال جدید میلادی را تحت حمایت دیگر کشورهای اروپایی همراه با اقتصادیات های سنگین به آخر می رسانند. مردم این کشور پنجمین سال پیاپی است که در وضعیت رکود اقتصادی به سر می برند. شرایط کنونی که مجبور به پذیرفتن آن شده اند به خاطر وام هایی است که از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای جلوگیری از ورشکستگی ملی دریافت نموده اند. مردم برای خرید سال نو سراغ فروشگاه های ارزان می روند.

با این حال نتیجه آخرین نشست رهبران اروپا در سال 2012، لبخند رضایت را به لبهای آنتونیو ساماراس، نخست وزیر یونان، آورد. وی خوشبینانه گفت کابوس خروج یونان از حوزه پولی یورو به خاتمه رسیده است. همچنین اضافه نمود: اوضاع مناسب به نظر می رسد. پیش از اینهم به شما گفته بودم، پیروزی یونان، موفقیت برای همه اروپاست.

دلایل خشنودی ساماراس از سوی دیگر، توافق جدید کشورهای حوزه پولی یورو مبنی بر یاری اقتصادی به آتن است. تصمیمی که دولت یونان مدت هاست در انتظارش بوده است.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول بالاخره تصمیم گرفتند حدود 52 میلیارد یورو، در اولین فرصت به یونان یاری گردد.

در مقابل، دولت یونان باید اقتصادیات بر درآمد را در سال 2013-2014 تا دو و نیم میلیارد یورو افزایش دهد.

افزایش میزان اقتصادیات بر درآمد و تصویب لایحه جدید اقتصادیاتی برای شهروندان یونانی روزهای سختی را رقم خواهد زد.

یونانی هایی که سالانه 25 هزار یورو در آمد دارند، باید 22 درصد اقتصادیات بپردازند، درآمد سالانه بیش از 25 هزار یورو و تا سقف 42 هزار یورور شامل اقتصادیات 42 درصدی می گردد. این میزان برای کارگران و کشاورزان شامل 26 درصد خواهد بود.

میزان اقتصادیات بر سود شرکت ها از 20 درصد به 26 درصد خواهد رسید. در لایجه جدید اقتصادیاتی مزیت هایی برای افراد با درآمد سالانه کم لحاظ شده است. اقتصادیات بر در آمد سالانه آن ها از 25 درصد به 10 درصد کاهش می یابد.

به این ترتیب، به عنوان مثال یک خانواده پنج نفره با درآمد سالانه 25 هزار یورو، باید سالانه 3800 یورو اقتصادیات بپردازد، رقمی که قشر وسیعی از طبقه متوسط قادر به پرداخت آن نیست.

یک اقتصاد دان یونانی در واکنش به قوانین جدید اقتصادیاتی می گوید: به نظرم این لایحه به ما یاری می نماید. اما تنها در کوتاه مدت و نه در بلند مدت. کشور ما برای احیای واقعی خود به تغییرات خیلی بزرگ احتیاج دارد.

در واقع از زمان شروع بحران اقتصادی در یونان، طی 5 سال گذشته، فراوری ناخلص ملی در این کشور حدود 22 درصد افت داشته است. در سال 2013 نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

همچنین از سال 2010 میلادی تا کنون، میزان بیکاری از 11 درصد به 26 درصد رسیده و حدود 100 هزار شرکت کوچک ورشکست شده اند.

از سوی دیگر چشم اندازهای اقتصادی با فساد اقتصادی رابطه ای تنگاتنگ دارند. علیرغم کوشش هایی که برای مبارزه با فساد می گردد، به نظر می رسد وضعیت در یونان بد تر شده است.

سازمان شفافیت بین المللی مستقر در برلن، می گوید که در بین کشورهای اتحادیه اروپا، یونان از نظر فساد بد ترین وضعیت را دارد.

درسال جاری بین 176کشور یونان در ردهٔ نود و چهارم قرار گرفته است. در حالیکه در فهرست سال 2011 مقام یونان هشتادم بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 407

به "احیای اقتصاد یونان و لایحه جدید مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای اقتصاد یونان و لایحه جدید مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید