ضرب الاجل 3 روزه اتحادیه اروپا به یونان و مخالفت آتن با بسته پیشنهادی

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: مقامات بلندپایه یونان در جلسه خود با همتایان اروپایی خود با تمدید دریافت بسته یاری اقتصادی از سوی اتحادیه اروپا مخالفت نموده و از سوی دیگر طرف اروپایی تاکید نمود که یونان تنها تا روز آدینه برای ارائه درخواست خود فرصت دارد.

ضرب الاجل 3 روزه اتحادیه اروپا به یونان و مخالفت آتن با بسته پیشنهادی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مذاکرات میان یونان و وزرای دارایی ناحیه یورو برسر بحران بدهی این کشور روز گذشته (دوشنبه) پس از رد بسته پیشنهادی ارائه شده اروپا از سوی یونان مبنی بر تمدید 6 ماهه بسته یاری مالی انجام شد اما بی نتیجه سرانجام یافت. طرف یونانی که به تازگی به قدرت رسیده است پیشنهاد ارائه شده از سوی یونان را غیرقابل قبول خواند.

سقوط سریع و غیرقابل انتظار اقتصاد یونان تردیدها درباره آینده این کشور در یورو را افزایش داد. دولت جدید نیز پس از به قدرت رسیدن مخالفت با یاری مالی 240 میلیارد دلاری، توقف سیاستهای ریاضتی و سرانجام همکاری با بازرسان صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا را وعده داد.

وزیر دارایی هلند که ریاست این جلسه را بر عهده داشت اظهار داشت که یونان تا روز آدینه برای ارائه درخواست تمدید بسته مالی فرصت دارد درغیراینصورت تاریخ انقضاء بسته مالی در سرانجام ماه فرا خواهد رسید. کارشناسان پیش بینی نموده اند که در اینصورت دولت و بانکهای یونان با کاهش نقدینگی فزاینده روبرو خواهند شد.

هنوز معین نیست که یونان تا چه زمانی قادر خواهد بود بدون حمایت خارجی به این وضعیت ادامه دهد. پس از شروع مذاکرات از ارزش یورو در مقابل دلار کاسته شد اما پس از بسته بودن بازار بورس وال استریت به دلیل تعطیلات به نظر می رسد واکنش واقعی بازار به این مسئله تنها امروز (سه شنبه) احساس گردد. بانک مرکزی اروپا نیز روز چهارشنبه تصمیم خواهد گرفت به ادامه عرضه وام به بانکهای اروپا ادامه دهد یا تصمیم دیگری دراین باره اتخاذ کند.

با وجود شرایط بد مالی که یونان از آن رنج می برد و پیش بینی ها درباره قبول بسته مالی اروپا، وزیر دارایی این کشور با رد پیشنهاد اخیر گفت: شک ندارم که در 48 ساعت آینده اروپا به نتیجه مناسبی خواهد رسید و پس از آن اقدامات لازم و اصولی را انجام خواهیم داد.

وی درباره فوق العاده خواندن پیشنهاد کمیسیون اروپا در ابتدا که بر اساس آن یونان در ازای توقف سیاستهای ریاضتی خود یک اعتبار 4 تا 6 ماهه دریافت می کرد گفت که آماده امضاء این توافق بوده اما در لحظه سرانجامی وزیر دارایی هلند پیشنهاد نامناسب دیگری ارائه نموده بود.

با اینحال اتحادیه اروپا بر این پیشنهاد خود اصرار نموده و معتقد است گزینه دیگری در این میان وجود ندارد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 460

به "ضرب الاجل 3 روزه اتحادیه اروپا به یونان و مخالفت آتن با بسته پیشنهادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الاجل 3 روزه اتحادیه اروپا به یونان و مخالفت آتن با بسته پیشنهادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید