اعتصاب کارگران ایتالیایی در اعتراض به اصلاحات بازار کار

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: کارگران اعتصاب کننده امروز آدینه در اعتراض به کاهش خدمات عمومی و اصلاحات پیشنهادی نخست وزیر در بخش اشتغال و کار در شهرهای مختلف ایتالیا راهپیمایی کردند.

اعتصاب کارگران ایتالیایی در اعتراض به اصلاحات بازار کار

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا به تازگی پیشنهاداتی را برای کاهش خدمات عمومی و اصلاح بازار کار و اشتغال ارائه نموده که این مساله با واکنش منفی اتحادیه های کارگری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش اعتصاب امروز کارگران ایتالیایی بخش حمل و نقل را تحت تاثیر قرار داده به طوری که حرکت قطارها و خدمات اتوبوس های عمومی با اختلالات زیادی روبرو شده است و شرکت هواپیمایی ایزی جت نیز نسبت به لغو احتمالی پروازها هشدار داده است.

برپایی تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای مختلف ایتالیا در شرایطی است که اتحادیه بزرگ کارگری سی جی آی ال بزرگترین اتحادیه ایتالیا خواهان برپایی تظاهرات گسترده تری طی فردا شنبه شده است.

به اعتقاد نخست وزیر ایتالیا قوانین موجود بخش کار و اشتغال مانع بزرگی برای شرکت ها در استخدام نیروی کار به شمار می رود. اتحادیه های کارگری و اعضای چپگرای حزب دموکراتیک ایتالیا به شدت خشم خود را نسبت به این پیشنهادات اعلام نموده اند. به اعتقاد منتقدان اصلاحات پیشنهادی به ضرر حقوق کارگران بوده و هیچ اقدامی را برای حل و فصل دهه ها رکود و بحران مالی ایتالیا انجام نخواهد داد. نخست وزیر ایتالیا اوایل سپتامبر برنامه خود برای سه سال آینده را اعلام نموده است. وی قول داده است تا پس از اجرای کامل اصلاحات مورد نظرش ایتالیا بار دیگر به کشوری تبدیل گردد که سرمایه گذاری در آن آسان خواهد بود.

اصلاحات نخست وزیر ایتالیا شامل اصلاح سیستم آموزشی، بازنگری در هزینه های عمومی ، تسهیل مقررات مربوط به استخدام و اخراج نیروی کار و بازنگری در سرمایه گذاری در پروژه های زیر ساختی خواهد بود.

ایتالیا در سال های اخیر با کاهش شدید رشد مالی روبرو شده و با معضلات بزرگی چون بیکاری بالا بین جوانان روبرو است. ایتالیا پایین ترین رشد مالی در بین کشورهای منطقه یورو را در سال های اخیر داشته است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 589

به "اعتصاب کارگران ایتالیایی در اعتراض به اصلاحات بازار کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب کارگران ایتالیایی در اعتراض به اصلاحات بازار کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید