بانک توسعه آسیا خواهان همکاری چین و ژاپن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شد

به گزارش تور تایلند ارزان، خبرنگاران: بانک توسعه آسیا از چین و ژاپن خواست تا علی رغم تنش های دیپلماتیک و سیاسی، همکاری خود را برای مقابله با تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی افزایش دهند.

بانک توسعه آسیا خواهان همکاری چین و ژاپن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بانک توسعه آسیا از قدرت های مالی یعنی چین و ژاپن و همچنین همسایگان آنها کره جنوبی و مغولستان خواسته است تا مرکز مشترکی برای تحقیقات آب و هوایی تاسیس نموده و برای جلوگیری از افزایش فراوری گازهای گلخانه ای کوشش نمایند.

بر اساس این گزارش بانک توسعه آسیا از کشورهای آسیایی خواسته است تا همکاری های خود را برای کاهش فراوری گازهای گلخانه ای و مقابله با تاثیرات منفی و مخرب تغییرات شدید آب و هوایی ارتقا دهند چرا که همکاری کشورهای آسیایی برای کاهش فراوری گازهای گلخانه ای موجب افت هزینه ها خواهد شد.

استفان گراف معاون بانک توسعه آسیا تاکید نمود، کشورهای شرق آسیا بیش از 30 درصد گازهای گلخانه ای دنیا را فراوری می نمایند. کاهش تاثیرات مخرب ناشی از فراوری گازهای گلخانه ای و همه مسائل مربوط به آن باید مورد توجه کشورهای آسیایی قرار گیرد.

وی توضیح داد، اکنون باید برای جلوگیری از تاثیرات منفی فراوری گازهای گلخانه ای اقدام کرد چرا که تاخیر در این مورد موجب افزایش چشمگیر هزینه های در آینده خواهد شد.

بانک توسعه آسیا از این 4 کشور آسیایی خواسته است تا هر سال 37 میلیارد دلار برای توسعه زیر ساخت های لازم برای مقابله با فراوری گازهای گلخانه ای و تاثیرات مخرب آن بر تغییرات آب و هوا سرمایه گذاری نمایند.

این بانک در ادامه اضافه نمود، تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی طی 4 دهه گذشته بیش از 340 میلیارد دلار به فراوریات کشاورزی منطقه آسیب وارد نموده است.

بانک توسعه آسیا تاکید نمود، تغییرات آب و هوایی و فراوری گازهای گلخانه ای یک مشکل مشترک در منطقه است و تنها با همکاری کشورهای آسیایی حل و فصل خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 499

به "بانک توسعه آسیا خواهان همکاری چین و ژاپن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک توسعه آسیا خواهان همکاری چین و ژاپن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید