برنامه ریزی برای کنکور در ایام امتحانات

به گزارش تور تایلند ارزان، یک مشاور تحصیلی گفت: یکی از مسائل مهم برای همه دانش آموزان برنامه ریزی خوب و بدون نقص برای کنکور است.

برنامه ریزی برای کنکور در ایام امتحانات

حسین چگنی، مشاور تحصیلی در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: یکی از مسائل مهم برای همه دانش آموزان برنامه ریزی خوب و بدون نقص برای کنکور است. کاری که همه دانش آموزان کنکوری باید انجام دهند، توجه به دروس امتحانی است؛ پس برای یک برنامه ریزی خوب و بدون نقص، در درجه اول، شرایط خود را در این دروس آنالیز کنید.

چگنی ادامه داد: کنکوری ها در امتحانات نهایی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول، افرادی هستند که کنکور سراسری برای آن ها از امتحانات نهایی مهم تر است. این افراد در صورتی که نمره امتحان نهایی کمتر از نمره مورد نظر برایشان بوده، ناراحت نمی شوند و ملاک آن ها موفقیت در کنکور سراسری است.

او اضافه کرد: در واقع برای این افراد منبع تشریحی مطالعه باید کتاب های درسی باشد. این یک فرصت مناسب است که کتاب های درسی مطالعه گردد؛ چرا که بیشتر کنکوری ها در چند سال اخیر درگیر کتاب های یاری درسی شدند. این موضوع باعث شد تا فاصله از کتاب های درسی به خصوص دروس ریاضی، شیمی و عمومی بیشتر گردد؛ بنابراین برترین کار مطالعه منابع تشریحی کتاب های درسی است.

چگنی ادامه داد:کنکوری های دسته اول باید تست زنی را هم انجام دهند و منبع تست باید تست های نزده و غلط در طول سال باشد. در این دسته با دو چالش رو به رو هستیم؛ در واقع زمان برخی از امتحانات که در کنکور سراسری اهمیت دارند مانند دروس تخصصی بسیار کم است.

این مشاور تحصیلی گفت: پیشنهاد ما در مرحله اول این است که این گروه از کنکوری ها نباید خود را محدود به همان امتحان نمایند. در واقع باید در طول یک ماه همه دورس پایه دوازدهم؛ تست های نزده و غلط را دوباره بزنند. در مرحله دوم تصور کنید قبل از امتحان درس ریاضی که 3 روز زمان مطالعه دارد؛ امتحان سلامت روان با دو روز زمان مطالعه و قبل از آن امتحان فارسی دارید. بهتر است شما مطالعه درس ریاضی را قبل از امتحان فارسی آغاز کنید.

او توضیح داد: نحوه تست زنی بهتر است به این صورت باشد؛ برای مثال ریاضی که 7 فصل است در روز اول تشریحی دو درس اول را مطالعه کنید و تست ها را بزنید. روز دوم همان دو درس قبلی را مرور و تست ها را کامل کنید؛ در ادامه درس 3 و 4 را بخوانید و تست ها را بزنید و به همین ترتیب برنامه خود را پیش ببرید.

چگنی در مورد کنکوری های دسته دوم بیان نمود: این دسته از کنکوری ها در کنار مهم بودن کنکور، امتحانات نهایی برایشان در اولویت است. در واقع می خواهند نمره بالایی را کسب نمایند و منطبق بر امتحانات نهایی به سبک تشریحی درس بخوانند. در واقع این افراد نمره امتحان بالاتری خواهند داشت.

او اضافه کرد: برای مثال دانش آموزی که 3 روز برای امتحان نهایی ریاضی فرصت دارد؛ باید دو روز اول مطالعه این درس را کامل کند و روز آخر را به مرور و جمع بندی اختصاص دهد. بسیاری از کنکوری ها کتاب را به طور کامل مطالعه و شب امتحان نمونه سوالات را حل می کنن، توصیه ما این است حتی اگر نصف یک کتاب را مطالعه کردید؛ آزمون های نهایی کل کتاب را بزنید. با این روش متوجه خواهید شد کدام قسمت را مطالعه نموده و یا نخوانده اید.

این مشاور تحصیلی بیان نمود: بهتر است تحلیل آزمون های نهایی روی کتاب درسی باشد. یعنی اگر سوالی بلد نیستید یا اشتباه حل کردید، علاوه بر اینکه پاسخنامه را خواندید؛ مجدد از روی کتاب قسمت مربوطه را بخوانید تا بتوانید بازیابی را هم انجام دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1916

به "برنامه ریزی برای کنکور در ایام امتحانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای کنکور در ایام امتحانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید