بشار اسد: عملیات مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی به زودی آغاز می شود

به گزارش تور تایلند ارزان، رئیس جمهور سوریه، گفت که ترکیه به توصیه آمریکا تمام توان خود را برای جلوگیری از آزادسازی ادلب به کار گرفته؛ چرا که پس از ادلب نوبت شرق سوریه است.

بشار اسد: عملیات مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی به زودی آغاز می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در یک مصاحبه تلویزیونی، با تأکید بر حمایت های ایران و روسیه، گفت که دمشق وقت خود را برای گفت و گو با اروپایی ها هدر نمی دهد.

به نوشته خبرگزاری سانا، بشار اسد در گفت و گو با شبکه روسیه24، گفت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بر اساس ایدئولوژی اخوانی در کنار تروریست ها ایستاده و از توضیح چرایی اعزام نیروهایش به سوریه و جنگ در این کشور برای مردم خود ناتوان است.

او تأکید کرد: هیچ دشمنی میان مردم سوریه و ترکیه وجود ندارد و اگر اردوغان دست از حمایت از تروریسم بردارد، روابط دو کشور به روال عادی باز خواهد گشت و اگر ترکیه خواهان جنگ با ما است؛ پس نیروهایش را برای جنگ اعزام کند.

رئیس جمهور سوریه در خصوص عملیات نظامی ارتش این کشور نیز گفت که در حال حاضر اولویت آزادسازی ادلب است و اردوغان به توصیه آمریکایی ها تمام توان خود را در این منطقه به کار گرفته است؛ چرا که در صورت آزادسازی ادلب، ارتش به سمت آزادسازی تمامی مناطق شرق سوریه پیش خواهد رفت؛ منطقه ای که به گفته بشار اسد مردم آن منطقه خشم زیادی نسبت به حضور اشغالگرانه آمریکایی ها دارند.

او با بیان اینکه آمریکا و تروریست های حامی این کشور چاههای مهم نفتی سوریه را به اشغال خود در آورده اند و واشنگتن تلاش دارد بازسازی سوریه را مانع روبه رو سازد؛ تأکید کرد: عملیات مقاومت علیه اشغالگران به زودی آغاز خواهد شد و حکومت وظیفه دارد از هرگونه عملیاتی علیه اشغالگران حمایت کند.

بشار اسد از مهم ترین عوامل قدرت حکومت سوریه و ایستادگی اش در مقابل تروریسم را بیداری و فداکاری مردم این کشور بعلاوه حمایت های سیاسی، نظامی و اقتصادی دوستان سوریه از جمله ایران و روسیه دانست.

او با بیان اینکه حکومت سوریه بر طبق قانون اساسی است؛ گفت که انتخابات پارلمانی در ماههای آینده برگزار می شود و بدون توجه به تهدیدات و خواسته های غربی حکومت به کار خود ادامه خواهد داد.

بشار اسد سپس به رابطه کشورهای عربی با دولت دمشق پرداخت و گفت که بیشتر آن ها به روابط غیر علنی خود با دولت سوریه ادامه می دهند؛ اما از ترس فشارهای غرب و آمریکا آن را علنی نمی کنند و از سال 2018 شرکت های عربی و غیر عربی تمایل بالایی برای حضور در سوریه و سرمایه گذاری در راستای بازسازی نشان داده اند.

او در خصوص کشورهای اروپایی نیز گفت که دولت سوریه وقت خود برای گفت و گو در خصوص نقش اروپا هدر نمی دهد؛ چرا که اروپا از لحاظ سیاسی کاملا تابع آمریکاست و مسئولان اروپایی به اطلاع دمشق رسانده اند که توانایی تغییر سیاست خود در قبال سوریه را به علت تبعیت از آمریکا ندارند.

رئیس جمهور سوریه سپس به موضوع کردهای این کشور پرداخت و گفت که هیچ پدیده ای به نام قضیه کردها وجود ندارد و دولت نیز هیچ مسئله ای با کردها ندارد؛ بلکه مشکل با درخواست های جدایی طلبانه است.

او افزود: تا زمانی که گروههای کردی موضع خود را در قبال اشغالگری آمریکا مشخص نکرده اند، گفت و گو با آن ها نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

بشار اسد همچنین گفت که جنگ داخلی سوریه یک درس مهم برای همه جوامع در پی داشت و آن هم اینکه تندروی موجب ویرانی می شود و عدم قبول دیگری خطرناک است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 970

به "بشار اسد: عملیات مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی به زودی آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار اسد: عملیات مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی به زودی آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید