تست ویروس کرونا در فرانسه دو برابر می شود

به گزارش تور تایلند ارزان، هشت هزار و 911 نفر تا به امروز بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 در فرانسه جان خود را از دست داده اند که بیش از یک سوم آن مربوط به خانه های سالمندان بوده است؛ وزارت بهداشت فرانسه از برنامه گسترده آزمایش در این اماکن خبر داد.

تست ویروس کرونا در فرانسه دو برابر می شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از مجموع قربانیان کرونا در فرانسه که تا به امروز اعلام شده، 6هزار و 494 نفر فوت در بیمارستان ها و 2هزار و 417 نفر دیگر مربوط به خانه های سالمندان است.

بنا به اعلام وزارت بهداشت فرانسه، با فوت 833 فرد دیگر به سبب ابتلا به بیماری کووید 19، شمار کلی افرادی که از آغاز شیوع بیماری در این کشور جان باخته اند به هشت هزار و 911 نفر رسیده است. از مجموع 833 جان باخته اخیر، 605 نفر در بیمارستان و 228 نفر در خانه های سالمندان درگذشته اند.

وزیر بهداشت فرانسه گفت: این کشور توانایی های انجام تست ویروس کرونا را دو برابر می کند و بویژه یک برنامه گسترده تست در خانه های سالمندان و برای همه افراد آسیب پذیر به اجرا می گذارد.

همچنین به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، اولیویه وران بر تقدم افراد آسیب پذیر برای برخورداری از تست ویروس کرونا تاکید و گفت: از این پس با کشف تنها یک مورد از بیماری در محل سکونت این افراد، تمامی ساکنان و کارکنان، آزمایش خواهند شد. هدف، رویارویی با بحران شیوع ویروس به امن ترین صورت ممکن است تا از میزان مرگ و میر در این گونه موسسات که بیش از دیگر اماکن در معرض خطر قرار دارند، کاسته شود.

راه اندازی سیستم ردیابی هوشمند کرونا در فرانسه

یورونیوز هم نوشت: وزارت کشور فرانسه نسخه دیجیتالی گواهی خروج اضطراری از منزل در دوره قرنطینه را برای دارندگان تلفن های همراه هوشمند ارائه کرده است؛ هر چند دولت می گوید اطلاعات شخصی مردم با استفاده از این نسخه نگهداری نمی شود اما این کشور در حال راه اندازی سیستم ردیابی هوشمند ویروس کروناست.

نسخه دیجیتالی گواهی خروج اضطراری از منزل در دوره قرنطینه از روز دوشنبه بر روی تارنمای وزارت کشور فرانسه در دسترس عموم قرار گرفته ولی این وزارتخانه به مردم هشدار داده تا برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از اطلاعات شخصی آنها گواهی موجود در دیگر وبسایت ها را استفاده نکنند.

ساکنان فرانسه از 17 مارس، 27 اسفند 98 و با آغاز قرنطنیه عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موظفند با ارایه گواهی و مستندات لازم دلیل خروج خود از خانه را برای پلیس توجیه کنند.

در این پیوند، کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه در پیامی توئیتری از بخشداران منطقه ای خواستار بررسی تشدید اقدام های لازم در خصوص قرنطینه خانگی با همکاری شهرداری ها شده است.

اجباری شدن استفاده از ماسک بدون دستور دولت

یورونیوز همچنین نوشت: شهرداران و مقام های محلی چند شهر در فرانسه، بدون آنکه منتظر تصمیم دولت باشند گفتند پوشاندن صورت با ماسک برای مبارزه با شیوع سریع ویروس کرونا را اجباری می کنند؛ مقام های محلی شهرستان سو (Sceaux) در نزدیکی پاریس و شهرهای ساحلی کن و نیس در جنوب فرانسه، این پوشش اجباری بی سابقه را برای همشهری ها خود در نظر گرفته اند.

یکی از موانع حقوقی ماسک زدن در فرانسه، قانون ممنوعیت پوشاندن صورت در مکان های عمومی است که اصولا برای مبارزه با برقع و نقاب زنان و پس از آن شناسایی خرابکاران در تظاهرات شهری وضع شده و مورد استفاده قرار گرفته بود.

تا به این لحظه، 98هزار و 10 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده و همچنین 17هزار و 250 نفر بهبود یافته اند. آخرین آمار وزارت بهداشت فرانسه از بستری بودن 29هزار و 722 نفر در بیمارستان به سبب ابتلا به کووید 19 حکایت می کند که هفت هزار و 72 نفر از این مجموع در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1056

به "تست ویروس کرونا در فرانسه دو برابر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست ویروس کرونا در فرانسه دو برابر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید