تعطیلی 10 درصدی قصابی ها ، چرا ایران گوشت منجمد وارد می نماید؟

به گزارش تور تایلند ارزان، به گزارش خبرنگاران، علی رغم اینکه گوشت نسبت به یک ماه گذشته 10 هزار تومان مقرون به صرفه شده اما مصرف سرانه گوشت در کشور کاهش یافته است و مردم توان خرید ندارند.

تعطیلی 10 درصدی قصابی ها ، چرا ایران گوشت منجمد وارد می نماید؟

اخیرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی منتشر نموده که نشان می دهد در سال 90 مصرف ماهانه گوشت خانوارهای دهک اول (کم درآمدترین خانوارها) 700 گرم در ماه بوده. اما این اندازه اندک در سال 98 کمتر هم شده و اندازه مصرف ماهانه گوشت این خانوارها ماهانه 300 گرم است.

پیش از این هم افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور به صدا و سیما گفته بود: مصرف سرانه گوشت در کشور از 12 کیلوگرم در سال به 6 کیلوگرم رسیده و به عبارتی مصرف گوشت نصف شده است.

هر چند مصرف گوشت کاهش پیدا نموده و دام روی دست دامداران مانده اما زمزمه واردات گوشت به گوش می رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در این مورد شرح داد: همواره در آستانه فصل پاییز و زمستان سازمان امور پشتیبانی دام گوشت یخی وارد می نماید. در فصل زمستان بیشتر دام ها از شهرستان وارد تهران می گردد.

علی اصغر ملکی به خبرنگاران گفت: در سال 86 با بارش شدید برف راه ها بسته شد. در بعضی از مغازه های کالایی برای عرضه وجود نداشت. از این رو دولت با واردات گوشت یخی ذخایر استراتژیک را تقویت می نماید تا در شرایط غیر قابل پیش بینی این کالا را به بازار عرضه کند.

او با اشاره به افزایش کشتار دام اظهار کرد: کشتار دام در کشور زیاد شده است. این در حالی است که دام ها وزن و کیفیت مناسب ندارند. متاسفانه دامدارها به علت کمبود و افزایش قیمت نهاده ها نگهداری دام برای آنها ارزان نیست و دام های مولد راهی کشتارگاه می شوند.

تعطیلی 10 درصدی فروشگاه های گوشت!

آنالیز ها نشان می دهد بعد از تعطیلی 20 درصد سوپرمارکت ها و 10 درصدی واحدهای فروش فرآورده های گوشتی این بار خبر رسیده است که 10 درصد قصابی های تهران تعطیل شده است. علت این مساله هم کاهش مصرف گوشت است و هم توسعه فروشگاه های زنجیره ای.

ملکی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی گوشت گفت: قدرت خرید مردم نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است. همین مساله باعث شده که بعضی از فروشندگان واحد صنفی خود را تعطیل نمایند.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت سوسیس و کالباس را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1970

به "تعطیلی 10 درصدی قصابی ها ، چرا ایران گوشت منجمد وارد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی 10 درصدی قصابی ها ، چرا ایران گوشت منجمد وارد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید