مشخص نخستین نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در آستانه مذاکرات بین الافغانی

به گزارش تور تایلند ارزان، نخست وزیر پاکستان برای نخستین بار و در حالی که افغانستان در آستانه شروع مذاکرات بین الافغانی واقع شده است نماینده ویژه ای را در افغانستان معین کرد.

مشخص نخستین نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در آستانه مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عمران خان نخست وزیر پاکستان محمد صادق دیپلمات حرفه ای این کشور را به عنوان نخستین نماینده ویژه پاکستان در افغانستان معین کرد.

انتصاب این دیپلمات، که در سال های 2008 تا 2014 سفیر پاکستان در کابل بود، در حالی رخ می دهد که تنش های دو کشور بر روابط دوجانبه تاثیر بدی داشته و افغانستان نیز در آستانه شروع مذاکرات بین الافغانی واقع شده است.

دولت افغانستان اسلام آباد را به حمایت از مخالفان مسلح خود و نیز ایجاد پناهگاه امن برای آن ها متهم می نماید اما پاکستان همیشه این اتهامات را رد نموده است.

به گزارش دیلی تایمز، صادق روز یکشنبه نیز با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ملاقات کرد و دو طرف درباره فرایند صلح افغانستان و شرایط امنیتی منطقه گفت وگو کردند.

پیش از این نیز یک رسانه آمریکایی نوشته بود که پاکستان قدرت دریافت یک دولت مرکزی قوی در افغانستان را تهدیدی برای خود می داند و به این یکی از دلایل درگیری های مرزی پاکستان با افغانستان است.

عمر زاخیلوال نماینده ویژه سابق افغانستان در اسلام آباد نیز در توئیتی ضمن استقبال از انتصاب صادق گفت که این دیپلمات پاکستانی از دانش و درک عمیق تر و خلق و خوی مناسبی برای این کار دارد و از حامیان سیاست سازنده تر بین افغانستان و پاکستان، برقراری صلح و رابط نزدیک دوجانبه است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1193

به "مشخص نخستین نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در آستانه مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص نخستین نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در آستانه مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید