جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور

به گزارش تور تایلند ارزان، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی ذیل برنامه ملی پیشبرد برون گرایی مالی برای 122 پروژه اولویت دار کشور جذب شد.

جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور

به گزارش خبرنگاران، بابک دین پرست در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان، اظهارکرد: هرماه ارزیابی از کارگروه های تسهیل و برطرف موانع فراوری استان ها انجام می گردد که بر اساس آخرین گزارشی که اعلام شده در آذرماه سال جاری 233 جلسه کارگروه در کشور برگزار شده است که از این تعداد 65 جلسه به ریاست استاندارها و 168 جلسه نیز توسط معاونان استاندارها تشکیل شده است.

وی اضافه نمود: استان لرستان در آذرماه سال جاری 9 جلسه برگزار نموده که در برگزاری جلسات رتبه بالایی دارد و به صورت مشترک با یکی از استان های کشور در رتبه هفتم کشور قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور توضیح داد: نامه ای را اخیراً از اداره امور اقتصاد دارایی مبنی برجذب 7میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی ذیل برنامه ملی پیشبرد برون گرایی مالی ارسال شده که سال جاری حدوداً 122 پروژه اولویت دار را برای 23 دستگاه ابلاغ نموده است که یکی از این برنامه ها موضوع جذب هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای چند استان کشور است.

دین پرست بیان نمود: این سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنایع خودروسازی، نیروگاه های برق خورشیدی، مجتمع های گردشگری، صنایع شیمیایی، خدمات حمل ونقل، صنایع فلزی، مخابرات و حوزه های دیگر است و استان لرستان جز 11 استانی است که در این حوزه قرار ندارد که در این زمینه پیگیری می کنیم.

وی گفت: در آنالیز فرایند بیکاری در استان لرستان مشاهده می گردد که تابستان سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.4 درصد کاهش داشته ایم که نرخ بیکاری در استان از 13.4 درصد در سال 94 به 12 درصد در تابستان 95 رسیده است که از میانگین کشوری که 0.7 درصد کمتر است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: در راستای واگذاری پروژه ها به بخش غیردولتی آخرین آماری را که در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه شد استان لرستان با 76 پروژه در رتبه هفتم کشور قرارگرفته است؛ 1330 پروژه نیمه تمام در سطح کشور واگذارشده که 251 پروژه ملی و1079پروژه استانی است که از این تعداد استان لرستان 76 مورد را به خود اختصاص داده است.

دین پرست اضافه نمود: بنا بود 160 هزار میلیارد برای 12 هزار واحد متوسط، کوچک و واحدهای دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص یابد که سهم استان لرستان از این 12 هزار بنگاه 304 بنگاه و از 160 هزار میلیارد نیز 405 میلیارد تومان بوده است.

وی اظهارکرد: در راستای بخش نامه هایی که از بانک مرکزی ابلاغ شده یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته استان لرستان شهرستان دلفان بود که بنا شد جز 31 شهرستانی قرار بگیرد که اقدامات ویژه ای را در سطح این شهرستان ها داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور توضیح داد: 374 روستا در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات در سطح کشور مورد شناسایی قرارگرفته اند و ارزیابی که اجرا شده 37 روستا که حدوداً 10 درصد از آن روستاها قابلیت داشتند که در بخش صنعت ارتقا پیدا نمایند تعیین شده که سهم استان لرستان سه روستا بوده است.

دین پرست گفت: در ارزیابی که اجرا شده 92 روستا شناسایی شده است که دارای قابیلت ارتقا در بخش گردشگری و صنایع دستی بودند که سهم لرستان 28 روستا است.

وی بابیان اینکه درمجموع 31 روستای استان لرستان در این حوزه ها ارتقا پیدا می نمایند، افزود: ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی، ممنوعیت اخذ تعدادی از اقساط به صورت یکجا و در ابتدای قرارداد پیگیری شده است و اگر در استان واحدهای فراوریی با مشکل روبرو هستند و بانک ها برخلاف این عمل می نمایند گزارش دهند.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: تا انتها سال 95 هماهنگی ها انجام گردد تا از فرایند اجرای پروژه های اولویت داری که دستگاه ها در سطح استان دارند ظرف 10 روز آینده گزارشی ارائه گردد تا پیگیری صورت گیرد و اگر دستگاهی از اجرای پروژه ها عقب بمانده یاری کنیم تا در انتها سال جاری پیشرفت قابل توجهی در راستای پروژه های اولویت دار دستگاه ها داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 959

به "جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید