جزئیاتی از افتتاح نمایشگاه فرش ایرانی در بغداد

به گزارش تور تایلند ارزان، برگزاری نمایشگاه فرش ایرانی در بغداد

مطابق با آنچه که این روزها در خبرگزاری رسمی اعلام شده است، یک نمایشگاه عظیم از فرش و تابلو فرش های نفیس های ایرانی، صنایع دستی و تابلو خط های نستعلیق از هنرمندان کشورمان در کشور بغداد برپا شده است. این نمایشگاه روز چهارشنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری عراق در سالن وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق افتتاح شد و بازدیدکنندگان بسیاری تا به امروز داشته است. با توجه به اهمیت برگزاری این نمایشگاه تیم خبری خبرنگاران گزارشی را در مورد آن تهیه نموده است که می توانید در ادامه همراه ما باشید تا از جزئیات برگزاری نمایشگاه فرش ایرانی در بغداد آگاه شوید.

جزئیاتی از افتتاح نمایشگاه فرش ایرانی در بغداد

همانطور که گفتیم یک نمایشگاه عظیم از فرش و تابلو فرش های نفیس ایرانی، صنایع دستی و خط نستعلیق از هنرمندان کشورمان قرار است که در بغداد برپا گردد. با توجه به اخبار اعلام شده این نمایشگاه روز چهارشنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری عراق در سالن وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق افتتاح شد.

این نمایشگاه در آیین افتتاحیه خود علاوه بر ‘جابر الجابری قائم مقام وزیر فرهنگ عراق و ‘سید موسی علیزاده طباطبایی معاون سفیر کشورمان، بعضی از مسئولین و مدیران نهادهای مختلف عراقی، شیوخ عشایر و فرماندهان نظامی نیز حضور داشتند.

در آیین برگزاری نمایشگاه فرش ایرانی در بغداد، قائم مقام وزیر فرهنگ عراق گفت: امروز شاهد برگزاری یکی از نمایشگاه های معتبر و عظیم در بغداد هستیم که هنرمندان ایرانی با خود به بغداد آورده اند.

این باعث افتخار ایران است که فرش وتابلو فرش های ایرانی در تمام جهان شناخته شده است و باعث افتخار برای ما است که تمدن و فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و تمدن و هویت عراق شکوفا شده است.

جابرالجابری اعلام نمود که تا به امروز همکاری های فرهنگی و هنری خوبی بین دو کشور برگزار شده است و این ارتباط و همکاری نماد ریشه دار شدن روابط حسنه دو کشور بوده و ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشور و یا دشمن مشترکی روابط دو کشور را به سمت تیرگی بکشاند.

همچنین وی در ادامه این طور اعلام کرد که با توجه به همکاری ها و رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق را می بایست که ستود و در این باره گفت: اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در روابط خوب دو کشور نشان از ارتباط مناسب و محبت آمیز با مسئولین ایرانی حاضر در عراق است.

معاون محترم سفیر کشورمان علیزاده طباطبایی در ادامه مراسم برگزاری نمایشگاه فرش ایرانی در بغداد ضمن تشکر از همکاری مشترک فرهنگی و هنری بین دو کشور دوست و همسایه در توسعه و تعمیق روابط گفت: برگزاری این نمایشگاه با هدف آشنایی مسئولین، هنرمندان و مردم عراق با تمدن و فرهنگ غنی ایرانی صورت گرفت و امروز ما شاهد استقبال خوب برادران عراقی مان در این نمایشگاه هستیم چرا که یکی از نمایشگاه های آثار تابلو فرش های دستبافت، خط و صنایع دستی کشورمان در عراق را شاهد بودیم.

در سرانجام وی نیز در مورد این رویداد مهم فرهنگی که از کشورمان در بغداد روی می دهد بر اساس سند یادداشت تفاهم فرهنگی و هنری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در بغداد دائر شده است. در این نمایشگاه بیش از 40 اثر نفیس شامل تابلو فرش و تعدادی قالیچه های نفیس ابریشم، 20 تابلو خط نستعلیق و بیش از 120 قطعه صنایع دستی شامل خاتم، میناکاری و قلمزنی در معرض دید مسئولین، هنرمندان و مردم شهر بغداد قرار گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandro.ir شناسه مطلب: 1090

به "جزئیاتی از افتتاح نمایشگاه فرش ایرانی در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از افتتاح نمایشگاه فرش ایرانی در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید